پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام و المسلمین عابدینی در جمع طلاب و اساتید قزوین

حوزه/ امام جمعه قزوین گفت: تا زمانی که رستاخیز فرا نرسیده، باید بیدار شده و دست همدیگر را بگیریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، پیش از ظهر امروز در جمع طلاب، روحانیون و اساتید مدارس علمیه قزوین، که در شبستان امیرالمومنین(ع) گردهم آمده بودند، ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) به  آیات خدای متعال در قرآن مجید در رابطه با روز رستاخیز اشاره کرد و اظهار داشت: خدای متعال در آیات نورانی قرآن مجید، موضوعات و مطالب ارزشمندی در رابطه  وضعیت افرادی که  به جهنم رفته اند بیان نموده که در حقیقت جهنم تجلی انتقام خدای متعال است.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: خدای متعال در آین آیات نورانی بیان نموده، کسانی که کفر و شرک ورزیده و ظلم نمودند، برای آنها عذاب جهنم دردناک تعریف شده است.

 وی افزود: وقتی که  این افراد در جهنم رسیدند، به آنها بیان می کنند که در دنیا برای شما هشدار دهنده ای نبود که  شما به اینجا آمدید؟ که خود قرآن به عنوان یک انذار است و به همه  انسانها توصیه نموده که با این کتاب  آسمانی انس داشته باشیم.

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین اظهار داشت: در جهنم چنان خروش وحشتناکی است که  گویی می خواهد جهنم منفجر شود؛ و این به نوعی خشم خدای متعال بوده و بسیار ترسناک و آتش آن فوران می کند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی، بر انس بیشتر طلاب حوزه علمیه با قرآن اشاره و خاطرنشان کرد: باید تلاش داشته باشیم که به قرآن تقرب بجوییم  و رفاقت داشته باشیم و همیشه بین ما و قرآن دوستی برقرار باشد.

وی ادامه داد: اگر چنانچه دوستی، محبت، و رفاقت بین ما و قرآن برقرار نباشد، از برکات قرآنی محروم می شویم؛ برای اینکه می دانیم کسی که  شایستگی و لیاقت داشته باشد قرآن اورا می پذیرد، چرا که  قرآن زنده و هوشمند بوده و البته انسان های زنده و هوشمند نیز قرآن را می پذیرند.

حجت الاسلام  والمسلمین عابدینی، نزدیکی به قرآن را در سه عامل تقوا، طهارت و اعتقاد به جهنم و روز رستاخیز دانست و بیان داشت: قرآن متقین را می پذیرد؛ باید برای تحصیل تقوا سرمایه گذاری کرد و واقعیت ها را بررسی و ارتباط صمیمانه با آن برقرار نمود.

 امام جمعه قزوین با بیان این که طهارت و پاک شدن و دوری از گناه، شرک و پلیدی، گام محکمی برای رسیدن بیشتر به قرآن می باشد، گفت: چنانچه کسی ارتباط عمیقی با قرآن برقرار کند، ایمانش افزونتر شده و البته اصولا هر فردی، هر قدر ایمانش افزایش پیدا کند، از قرآن بیشتر بهره مند می شود؛

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین افزود: انسان قرآنی همیشه در حال سیر و سلوک و تعالی است و از این رو باید تلاش نماییم که  ایمان ما به این کتاب آسمانی، همیشه در دلها و قلوب همه ما، نفوذ پیدا نماید.

در پایان این مراسم از طلاب مدارس علمیه قزوین در زمینه مسابقات کتابخوانی تجلیل شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha