جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ مراسم تشییع شهدای مدافع حرم در قم

حوزه/ شهرهای استان خراسان شمالی امروز در آستانه سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) میزبان سه لاله گلگون کفن است که به برکت ورود این پیکرهای پاک، عطر و بوی شهادت در سراسر این استان پیچیده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، امروز شهرهای استان یکی پس از دیگری میزبان پیکر مطهر سه شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس بوده و پیکرهای مطهر این شهدا بر روی دوش عزاداران فاطمی تشییع می‌شود.

در آستانه سالروز شهادت ام ابیها حضرت فاطمه زهرا(س)، پیکر مطهر سه شهید گمنام که پس از قریب به 30 سال به تازگی تفحص شده بود بر دوش مردم عزادار و مؤمن شهرهای فاروج و شیروان تشییع شد.

مراسم تشییع پیکر پاک و مطهر این شهدای بزرگوار در شهرهای فاروج و شیروان با حضور روحانیون، مسئولان، خانواده‌های معظم شهدا و اقشار مختلف مردم شهیدپرور این شهرستان‌ها برگزار شد.

تشییع پیکر مطهر این شهدا امروز در مسیر جابجایی از مشهد در شهرستان‌های فاروج و شیروان با استقبال مردم و مسئولان همراه بود که پیکر این نمادهای ایثار و از جان گذشتگی، برای تشییع و تدفین وارد بجنورد می‌شود.

با توجه به اینکه ستاد استقبال از شهدای گمنام در مرکز استان برای استقبال باشکوه از این شهدا تشکیل شده است، بر اساس برنامه قرار است مراسم استقبال از شهدای گمنام در بجنورد ساعت 16 از میدان آزادگان بجنورد به سمت مسجد انقلاب برگزار شود.

همچنین مقرر است مراسم شب وداع با پیکر پاک این سه شهید گلگون کفن هم  بعد از  نماز مغرب و عشا چهارشنبه‌ شب در مسجد انقلاب با حضور مردم و مسئولان برگزار شود.

مراسم تشییع شهدای گمنام نیز روز پنجشنبه  نیز همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) در ساعت 9 صبح از مقابل مسجد انقلاب بجنورد تا میدان شهید برگزار خواهد شد.

طبق اعلام مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی مقرر است2  شهید گمنام در بوستان شهر درق شهرستان گرمه و یک شهید گمنام نیز در ستاد ناجا واقع در بجنورد تدفین شوند.

بقایای پیکر شهیدی که در بوستان شهر درق آرام می‌گیرد، در فکه تفحص شده و از شهدای عملیات والفجر یک است که به هنگام شهادت 27 سال سن داشته است
همچنین شهید 19 ساله که در عملیات خیبر به شهادت رسیده و بقایای پیکرش در جزیره مجنون پیدا شده نیز در بوستان درق به خاک سپرده می‌شود

پیکر مطهر شهیدی که در بجنورد تدفین می‌شود نیز از شهدای عملیات کربلای چهار است

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha