جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام امین عباسی

استاد حوزه علمیه همدان گفت: در زمان حضرت محمد(ص) مردم درگیر جاهلیت بودند و در حال حاضر هم این جاهلیت در جامعه جهانی وجود دارد، مانند ماتریالیسم ها که هیچ اعتقادی به معاد و جهان آخرت ندارند و ما به قیام فاطمی نیاز داریم تا جلوی جاهلیت مدرن را بگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»در همدان حجت الاسلام امین عباسی، ظهر امروز در مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا(س)، در مدرسه علمیه آیت دامغانی(ره) شهر همدان با اشاره به خطبه فدکیه، گفت: زمانی که ما به بررسی خطبه فدکیه حضرت زهرا(س) از جهت سند و مدرک می پردازیم متوجه می شویم که این خطبه در کتب معتبر شیعیان و اهل سنت آمده است.

وی در ادامه با اشاره به نظر آیت الله العظمی جوادی آملی در رابطه با خطبه فدکیه، ابراز داشت: بخش نخست این خطبه در بر دارنده مباحث اعتقادی است که محتوا و مفهوم آن خیلی نزدیک به خطبه اول امیرالمومنان(ع) در نهج الیلاغه است.

استاد حوزه علمیه همدان گفت: ما نمی خواهیم فصاحت و بلاغت این خطبه را اثبات کنیم، بلکه برداشتی که مباید از خطبه حضرت زهرا(س) داشته باشیم این است که علت اصلی قیام ایشان را بفهمیم .

وی در ادامه افزود: این بانوی مکرمه به دنبال باغ فدک نبودند، بلکه می خواست به مردم بفهماند که حکومت الهی غصب شده و اینهایی که یک باغ را به راحتی غصب می کنند، می توانند که حکومت را غصب کنند.

حجت الاسلام عباسی تصریح کرد: فدک سند حقانیت حکومت الهی است و امیر مومنان علی(ع) در این باره می فرماید فدک یعنی تمامی مرزهای حکومت اسلامی.

استاد حوزه علمیه همدان گفت: بلایی که بعد نبی مکرم اسلام(ص) بر سر مردم مدینه آمد این بود که قبل از دفن حضرت، به دنبال تعیین جانسین بودند و این کار آنها نماد فتنه بود.

وی ادامه داد: تنها زنی که در طول تاریخ از نظر قول و فعل حجت بر مردم است، حضرت زهرا(س) است، ایشان در مقابل فتنه ایستاد و این ایستادگی در مقابل فتنه برای تمام مسلمین جهان می تواند الگو قرار بگیرد.

حجت الاسلام عباسی در پایان ابراز داشت: در زمان حضرت محمد(ص) مردم درگیر جاهلیت بودند و در حال حاضر هم این جاهلیت در جامعه جهانی وجود دارد، مانند ماتریالیسم ها که هیچ اعتقادی به معاد و جهان آخرت ندارند و ما به قیام فاطمی نیاز داریم تا جلوی جاهلیت مدرن را بگیرد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha