شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام علیرضا ذبیح

حجت الاسلام ذبیح گفت: بهشت رفتن هنر نیست، امکان دارد که مجانین نیز به بهشت وارد شوند. ما برای رشد و تعالی آفریده شده ایم نه برای بهشت و نعمت های آن، ما باید بهشت آفرین باشیم همچون شهدا، آنها مست تماشای محبوب بودند نه دنبال بهشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»در همدان حجت السلام علیرضا ذبیح، ظهر امروز در جمع طلاب حوزه علمیه زنگنه همدان با اشاره به 83 سوره قصص، بیان داشت: خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید سراى آخرت را تنها براى كسانى قرار مى دهيم كه اراده برتري جوئى در زمين و فساد را ندارند و عاقبت نيك براى پرهيزكاران است.

وی در ادامه با اشاره به سخنان آیت الله العظمی جوادی آملی در رابطه با صالحان، افزود: بهشت رفتن هنر نیست، امکان دارد که مجانین نیز به بهشت وارد شوند. ما برای رشد و تعالی آفریده شده ایم نه برای بهشت و نعمت های آن، ما باید بهشت آفرین باشیم همچون شهدا، آنها مست تماشای محبوب بودند نه دنبال بهشت.

حجت الاسلام ذبیح تصریح کرد: صالحان از دنیا دوری می کنند همانند امیر مومنان علی (ع) که می فرماید ای لذتها، ای زیبائی های زندگی مادّی، برو دیگری را فریب بده.

وی در ادامه افزود: نعمت های خداوند بد نیست و منظور ما دوری کردن از نعمت های خداوند نیست، این بد است که در قلب ما حب دنیا وجود داشته باشد، حب ثروت وجود داشته باشد.

استاد اخلاق حوزه با اشاره به اهمیت تعیین هدف در زندگی طلبگی، ابراز داشت: طلاب باید در تعیین هدف، قله های بزرگ را نشانه بگیرند تا حداقل به دامنه های قله برسند.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha