جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کارگاه

مدرّس کارگاه بصیرت فاطمی گفت: دفاع از مرزهای فرهنگی مورد تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی و یک جهاد فرهنگی است و بیداری مرزبانان این جبهه و کار جهادی عالمان دینی بسیار ارزشمند است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد، حجت الاسلام علی تکلّو، مدرّس کارگاه «بصیرت فاطمی»، پیش از ظهر امروز در آخرین روز از برگزاری این کارگاه آموزشی در یزد، مباحث«مبانی قرآنی تعظیم شعائر فاطمی»، «راهبردها و راهکارهای تعظیم شعائر و پاسخ به شبهات»، « معرفت شناسی حضرت زهرا(س) و فضائل فاطمی» و «سبک و الگوی زندگی فاطمی» را تشریح کرد.

وی برگزاری مراسم سوگواری حضرت زهرا(س) را تعظیم شعائر اسلامی خواند و افزود: کوتاهی در این زمینه، دشمن را برای رسیدن به اهدافش نزدیک می کند.

استاد مؤسسه مشکات منیر با بیان اینکه باورها مبنا و ریشه رفتارهاست تصریح کرد: دفاع از مرزهای فرهنگی مورد تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی و یک جهاد فرهنگی است و بیداری مرزبانان این جبهه و کار جهادی عالمان دینی بسیار ارزشمند است.

وی اختلاف افکنی بین مسلمانان اعم از شیعه و سنّی را یکی از اهداف بلند مدت دشمنان اسلام عنوان کرد و گفت: در طول دهه های گذشته از سوی دولت انگلیس با ایجاد فرق وهابیت، القاعده، النصره و داعش در بین اهل تسنن اختلاف افتاده است است و در صدد ایجاد تفرقه در بین شیعیان هم هستند.

مدرس کارگاه بصیرت فاطمی، یکی از مصادیق تفرقه بین شیعه و سنی را انتشار کتابی توهین آمیز علیه یکی از همسران پیامبر(ص) عنوان کرد و گفت: این توطئه با هوشیاری رهبر انقلاب در صدور فتوای تاریخی حرام بودن توهین به زنان پیامبر(ص)، خنثی شد.

حجت الاسلام تکلّو بیان کرد: در اهمیت تعظیم شعائر الهی همین بس که قرآن کریم در سوره های «شوری ایه 23»، « سوره حج آیه 32» و « سوره هود آیه 12» بر این موضوع به صراحت تأکید شده است.

استاد حوزه در خصوص ایجاد شبهه در زمینه برگزاری مراسم سوگواری حضرت زهرا(س) گفت: عده ای می گویند هزینه برگزاری مراسم سوگواری فاطمیه به محرومان اختصاص یابد که در جواب این عده همین بس که  تعظیم شعائر الهی و انفاق دو موضوع جداگانه و دارای جایگاه ویژه در قران کریم است.

حجت الاسلام تکلّو افزود: وقتی مردم فاطمی شوند و سبک زندگی فاطمی در بین مردم عملی شود، دیگر فقیری نمی ماند، زیرا حضرت فاطمه(س) به محرومان کمک می کرد.

 

انتهای پیام / ۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha