سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
بازگشت پیکر شهدای دوران دفاع مقدس از مرز شلمچه به ایران

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان لرستان از برگزاری مراسم روز شهید، همزمان با پنج شنبه آخر سال، در مدارس علمیه این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین علی میناپور، ظهر امروز در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت که در محل سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد با اشاره به اینکه حوزه های علمیه باید در جهت تعمیق روزافزون فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تلاش کنند، گفت: یکی از برنامه های محوری تهذیبی و فرهنگی مدیریت حوزه علمیه استان، نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه به ویژه بین طلاب و یادآوری خاطرات شهدای طلبه در مدارس است.

وی با بیان اینکه مدیریت حوزه علمیه استان لرستان در اقدامی ارزشمند سر در حجره های مدارس علمیه را با نام، خاطره و وصیت نامه شهدای طلبه آذین بسته است، افزود: در تمام برنامه ها و جلسات حوزوی و مدارس علمیه بلافاصله پس از قرائت قرآن، فرازی از وصیت نامه شهدای طلبه خوانده می شود.

مدیر حوزه علمیه استان لرستان با اشاره به اینکه پایگاه های مقاومت بسیج طلاب نیز با نام شهدای روحانی و طلبه نامگذاری شده است، تصریح کرد: حوزه استان در جهت تعمیق، گسترش و یادآوری خاطرات شهدای گرانقدر در اذهان طلاب جوان قدم های ارزشمندی برداشته است.

حجت الاسلام والمسلمین میناپور خاطر نشان کرد: مبلغان طرح هجرت و روحانیون اعزامی از طرف مدیریت حوزه علمیه نیز در برنامه های محوری خود پیرامون نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت.

وی در پایان از برگزاری مراسم روز شهید همزمان با آخرین پنجشنبه سال خبر داد و گفت: مراسم روز شهید با حضور روحانیون و طلاب مدارس علمیه و اجرای برنامه های معنوی و فرهنگی برگزار می شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha