شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
فاطمیه

حجت الاسلام آقا میری گفت: دنياخواهي انسان را از مسير حق جدا می كند و در طول تاریخ افرادي زیادی به خاطر مطامع دنیا در مقابل حق به مخالفت برخواستند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از  اصفهان، حجت الاسلام سید حسین آقامیری، ظهر امروز در مراسم عزاداری فاطمیّه رزمندگان اسلام اصفهان، اظهار کرد : امروز شبکه های ماهواره ای و مجازی  با اجرای برنامه های مختلف، سعی در رواج دنیا پرستی در بین مردم دارند.

وی با بیان این که دنياخواهي از عواملي است كه انسان را از مسير حق جدا كرده و يا مانع ورود او به مسير حق می شود، افزود:كم نبوده‌اند افرادي كه به خاطر مطامع دنیا در مقابل حق و حقداران به مخالفت و دشمني برخاسته اند.

کارشناس مذهبی با بیان اینکه انسان بی تفاوت ارزشی ندارد، تصریح کرد:حضرت زهرا(س) با چشم اشک بار  دو گروه را نفرین کرد گروه اول کسانی که حرمت خانواده  پیامبر(ص) را حفظ نکردند و گروه دوم کسانی که بی حرمتی ها را دیدند و سکوت کردند.

حجت الاسلام آقامیری با اشاره به اینکه پس از رحلت  پیامبر(ص) خانه حضرت زهرا(س) را آتش زدند، افزود: حدود 11 هزار نفر از مردم مدینه در غدیرخم با حضرت علی(ع) بیعت کردند ولی در مقابل غصب خلافت سکوت کردند. مردم مدینه رفتار پیامبر را با امام حسین(ع) دیده بودند و در مقابل واقعه عاشورا سکوت کردند.

این کارشناس امور مذهبی در پایان گفت: دنیا هدف نیست، محل گذر است. انسان نباید دنیا پرست باشد، بلکه باید از منظر خداوند به دنیا نگاه کند، اگر از منظر خدای متعال به دنیا بنگرد به تقرب می رسد .

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha