شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
عیادت

حوزه/ استاد حوزه علمیه همدان با بیان اینکه طلاب و روحانیون طبیب های روح هستند، اخاطرنشان کرد: یک طبیب روح باید به فرد مریض که قلب خود را با گناه آلوده کرده است، امید دهد و با این کار به درمان او بپردازد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان حجت الاسلام جعفر رحمانی، ظهر امروز در جلسه درس اخلاق مدرسه علمیه آیت الله بهاری(ره) شهر بهار بیان داشت: در بحث تکریم دیگران یکی از مسایلی که مطرح است، عیادت مریض است. این کار نیک دارای آثار معنوی فراوان فردی و اجتماعی است.

استاد حوزه علمیه همدان خاطرنشان کرد: کسی که به عیادت بیماری برود، مورد رحمت الهی قرار می گیرد و در این حال خداوند متعال ملائکه را برای استغفار و طلب رحمت برای او وکیل می کند.

وی با اشاره به آداب عیادت از بیمار، ادامه داد: مومنان در نیکی کردن به همدیگر  مانند یک پیکر هستند و از اداب عیادت فرد بیمار همدردی و دلجویی است.

حجت الاسلام رحمانی در ادامه افزود: باید به بیمار امید ببخشیم و به او روحیه بدهیم؛ انسان با روحیه می تواند در مقابل مشکلات روحی و جسمی بایستد. امیر مومنان علی(ع) می فرماید یکی از گرفتاری های انسان فقر است و بدتر از فقر، امراض جسمانی است و از همه بدتر مریض بودن روح و قلب است.

وی با بیان اینکه طلاب و روحانیون طبیب های روح هستند، اخاطرنشان کرد: یک طبیب روح باید به فرد مریض که قلب خود را با گناه آلوده کرده است، امید دهد و با این کار به درمان او بپردازد.

استاد حوزه علمیه همدان ابراز داشت: از دیگر آداب عیادت بیمار، هدیه دادن به او است. امام باقر(ع) می فرماید زمانی که به عیادت مریض می روید با دست پر به نزد او بروید و میوه ای همچون سیب یا میوه ای دیگر برای او ببرید و غذای مورد دلخواه او را تامین کنید.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha