جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام محمد صالح منصوری-امام جمعه بندر ترکمن

حوزه/ نشست فرهنگی پژوهشی «حقیقت درک نام فاطمه (س)» در مدرسه علمیه قدسیه شهرستان بهشهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مازندران، حجت الاسلام محمد صالح منصوری، امام جمعه بندرترکمن، در مدرسه علمیه خواهران قدسیه بهشهر، با تسلیت ایام فاطمیه، گفت: شناخت ما نسبت به ائمه(ع) بسیار ضعیف است و باید  به عنوان شیعه  و محب اهل بیت(علیهم السلام) شناخت و معرفتمان را نسبت به ائمه به خصوص حضرت زهرا(س) بیشترر نمائیم.

وی افزود:  با بررسی سیره شهدای بزرگی چون شهید برونسی مشاهده می کنیم که تمام وجودشان حضرت زهرایی بود. در تمام نمازهایش سوره کوثر را قرائت و همیشه سربند یا زهرا(س) را در نبردها انتخاب کرده و نوع شهادتش هم مثل حضرت فاطمه(س) بود؛ این معنای حقیقی عشق و معرفت نسبت به حضرت زهرا سلام الله علیها می باشد که ما باید از آن درس بگیریم.

امام جمعه بندرترکمن تصریح کرد:  ابعاد و سبک زندگی حضرت زهرا (س) از زویای مختلف در باب علم، عبادت، مادری، فرزندی، می تواند برای همگان به خصوص بانوان جامعه ما الگو باشد و اگر این اتفاق می افتاد الان شاهد این آمار اختلاف و طلاق نبودیم.

  وی خاطر نشان کرد: ائمه اطهار(علیهم السلام) برای حل مشکلاتشان به حضرت زهرا(س) متوسل می شدند و امام حسن عسکری(ع)  می فرماید ما (اهل بیت) حجت های خدا بر خلق او هستیم و جدّة ما فاطمه (علیها السلام) حجت خدا بر ما است..

انتهای پیام313/48

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha