جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شفیعی

حوزه/ حجت‌الاسلام‌ شفیعی دارابی، لازمه تبلیغ در فضای مجازی را تسلط علمی و دست‌ به‌ قلم بودن دانست و افزود: رشد طلبه در عرصه خدمت علمی و فرهنگی به تمرین و تلاش و ممارست علمی و تهذیبی بستگي دارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌ سید حسین شفیعی دارابی، ظهر امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه امام خمینی (ره) بجنورد با اشاره به آيه شریفه« وَ أَمَّا بِنِعْمَةِ رَبِّکَ فَحَدِّث» وضعیت کنونی حوزه‌های علمیه را نسبت به قبل مقایسه کرد و اظهار داشت: امروزه به  برکت نظام مقدس اسلامی و خون شهدا برنامه‌ریزی‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی در مدارس وجود دارد و زمینه پیشرفت برای طلاب بیش‌ازپیش فراهم است.

وی با اشاره به برخی از اقتضائات جامعه امروزی در مباحث اجتماعی و فرهنگی، تأکید کرد: طلاب باید نسبت در انتخاب دوست و همسر دقت داشته باشد و ببیند چه کسی در طی مسیر طلبگی همراه و همدل او باشد.

وی با اشاره به حدیث «مَنْ عَرَفَ الایّام لم یُغْفَلْ عن الاستعداد» از حضرت علی (علیه السلام)، لازمه تبلیغ در فضای  مجازی را تسلط علمی و دست‌ به‌ قلم بودن دانست و افزود: رشد  طلبه در عرصه خدمت علمی و فرهنگی به تمرین و تلاش و ممارست علمی و تهذیبی بستگي دارد.

عضو هیئت‌ علمی جامعة المصطفی گفت: امروز عالم تشنه معارف اسلامی است و رسیدگی به امورات طلاب را که چشم امید همه دلسوزان مکتب اهل‌بیت هستند، صدقه جاریه است .

 وی ضمن توصیه به طلاب در مورد اینکه قبل از هر چیز شکر خدا را بجا آورند، چراکه خداوند نعمت طلبگی را رزق و روزی آن‌ها کرده است، اظهار داشت: شکر اين نعمت رسیدن به جایگاهی است که رهبری معظم برای حوزه علمیه خراسان شمالی ترسیم کرده‌اند.

حجت‌الاسلام شفیعی دارابی قدرشناسی از امام زمان (عج) را جزء وظایف طلاب دانست و تأکید کرد: باید آبروی امام زمان(عج) باشیم چنانکه امروز رهبر معظم انقلاب محبوب‌ترین چهره جهانی است و در عرصه‌های گوناگون علمی، سیاسی، بصیرتی هنری سرآمد روزگار است.

این پژوهشگر حوزوی خطاب به طلاب گفت: از لحظه به لحظه جوانی‌تان در مدرسه علمیه استفاده کنید و اگر در زندگی علمای بزرگ هم تأمل‌کنیم می‌بینیم به دنبال این جدیّت عنایات خداوند و اهل‌بیت به کار انسان برکت خواهد بخشید.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha