شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
درس اخلاق طلاب ایلام

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین فریدی ، راستگویی را باعث برکت در زندگی دانست و گفت: در خانه ای که دروغ گفته شود، برکتی در آن نیست و انسان دروغگو بر روی سکوی خواری و شکست است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از ایلام، حجت الاسلام والمسلمین فریدی، در درس اخلاق طلاب حوزه علمیه خواهران ایلام، با تاکید بر ضرورت اهتمام به تقوای الهی، گفت: تقوای الهی سفارشی از ذات باری تعالی به حضرت آدم تا آخرین بشر و تا روز قیامت است و چیزی که انسان ها را به مقام رضوان می رساند، تقوا می باشد.

وی، راستگویی را باعث برکت در زندگی دانست و افزود: در خانه ای که دروغ گفته شود، برکتی در آن نیست، آدم راستگو همیشه در نجات و سعادت است، ولی انسان دروغگو در سکوی خواری و شکست می باشد

استاد حوزه علمیه ایلام خطاب به طلاب گفت: حقگو باشید و به حق عمل کنید تا در جامعه شناخته شوید؛ امانت دار باشید و امانت هر کسی را سالم به وی برگردانید.

حجت الاسلام والمسلمین فریدی عنوان کرد: اگر شخصی به شما احسان کرد، شما چند برابر جوابش را به نیکی بدهید و اگرکسی  شما را از فضل و عنایتش محروم کرد شما به آن شخص عنایت داشته باشید؛ کسانی که در سخت ترین شرایط زندگی هستند شما به عیادت آنان بروید و به قول و قرارتان عمل و وفا کنید. به عدالت رفتار کنید و تمایزی بین اشخاص مخصوصا فرزندانتان قائل نشوید.

وی تصریح کرد:به یتیمان احسان و نیکی کنید، زیرا اگر یتیمی به هر جهتی گریه کند، عرش خدا به لرزه در می آید. آنهایی که ضعیف و مظلوم هستند یاری شان دهید؛ خدا نکند روزی برسد که عهد و پیمان با خداوند داشته باشید، اما عمل نکنید.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha