پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حضرت زهرا(س)

حوزه/ یکی از دلایل بروز بداخلاقی ها و مشکلات خانوادگی در جامعه به دلیل تزلزل در ایمان است، امروز در جامعه مهریه سنگین برای دختران در نظر گرفته می شود و معیار انتخاب همسر ثروت است که با توصیه اهل بیت(ع) که ایمان را معیار و ملاک قرار داده اند، همخوانی ندارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام سید حسین آقا میری، پیش از ظهر امروز در مراسم روز شهادت حضرت زهرا(س)، گفت: در واقعه شهادت حضرت زهرا(س) عهد شکنی مردم مدینه از جمله موضوعاتی است که باید به آن پرداخته شود.

 وی با بیان اینکه دنياپرستی از جمله عواملی بود که باعث عهد شکنی مردم مدینه پس از رحلت پیامبر(ص) شد، گفت: ضعف ایمان و اعتقاد دومین عامل عهد شکنی مردم مدینه بود.

حجت الاسلام آقا میری با اشاره به اینکه ایمان باید در عمل مسلمین متجلی شود، افزود: یکی از دلایل بروز بداخلاقی ها و مشکلات خانوادگی در جامعه به دلیل تزلزل در ایمان است، امروز در جامعه مهریه سنگین برای دختران در نظر گرفته می شود و معیار انتخاب همسر ثروت  است که با توصیه اهل بیت(ع) که ایمان را معیار و ملاک قرار داده اند، همخوانی ندارد.

وی در ادامه افزود: نابودی شیعه از اهداف وهابیت و دشمنان اسلام از صدر تا امروز بوده است، وهابیت با ایجاد شبکه ماهوراه ای،  میلیارد ها دلار هزینه می کند تا شیعه و اسلام را از طریق جنگ نرم و که مهمترین هدف آن کاهش ایمان است، نابود کنند.

حجت الاسلام آقا میری  با اشاره به اینکه جامعه اسلامی با جامعه غیر اسلامی تفاوت دارد افزود: جامعه غیر اسلامی انسان را یک بعدی می بیند، در حالی که در جامعه اسلامی انسان دو بعد جسم و روح دارد، اولویت در اسلام با روح است. روح همچون جسم غذا، دارو می خواهد و باید تطهیر شود که ایمان وسیله تطهیر آن است.

وی اعنوان کرد: اگر می خواهیم در مسیر اهل بیت(ع) حرکت کنیم، باید تمام اعمالمان نشات گرفته از ایمانمان باشد. انسان باید بر اساس ایمانش عمل کند، مثل شهدا که براساس ایمان به جنگ رفتند .

حجت الاسلام آقامیری ابراز کرد: مردم آگاه باشند که دشمن سعی در ایجاد انحراف در باورهای اسلامی و شیعه دارد، لذا اگر عزتمان را دست امام زمان(عج) دانسته باشیم، عزیز عالم می شویم و اگر دست دشمنان غیر امام(عج) بدانیم خوار و ذلیل می شویم.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha