چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
آیت الله سید احمد خاتمی

حوزه / امام جمعه موقت تهران در جمع عزاداران قزوینی با اشاره به این که عده ای با عُقده معروف شدن، همه ارزش ها را زیر سؤال می برند، گفت: در دفاع از ولایت فقیه باید همانند حضرت زهرا(س) عمل کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، آیت الله سید احمد خاتمی، امروز در مراسم عزاداری حضرت فاطمه زهرا(س) که با حضور اقشار مختلف مردم، نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین، استاندار و برخی دیگر از مسئولان، روحانیون و طلاب، در محل آستان مقدس امام زاده حسین(ع) قزوین برگزار شد، با بیان این که صدیقه طاهره(س) گفتمان جدیدی به نام گفتمان ولایت را احیا و در راه آن، جان خود را هم فدا کرد، گفت: گفتمان فاطمه(س) در عبادت خداوند به معنی خاص این گونه بود که برای بندگی و عبادت از بس به نماز ایستاده بود که پاهایش ورم داشت.

امام جمعه موقت تهران با بیان این که امروز در جامعه اسلامی باید کوثر را شناخته و یکی از ابعاد کوثر، همان گفتمان فاطمی است و این مطالبی است که باید در عمق و جان انسانها برای همیشه ثبت شود، ابراز داشت: یکی از ابعاد برجسته این کوثر، گفتمان حضور می باشد و اینکه این مسئله بر همه آحاد ملت تکلیف می کند که در همه عرصه های مختلف حاضر باشیم و وظیفه خود را به بهترین نحو ممکن انجام دهیم.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: عمر سراسر نورانی حضرت فاطمه زهرا(س) با گفتمان حضور سپری شد و اوج این گفتمان بعد از رسول گرامی اسلام (ص) بود.

آیت الله خاتمی به  گفتمان حضور در عرصه ولایت اشاره و تصریح کرد: یکی از گفتمان ها که باید بیشتر به آن تاکید نماییم، گفتمان ولایت بود که حضرت صدیقه طاهره(س) به خوبی از آن حفاظت و پاسداری نمودند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با بیان این که ولایت در شعاع این کشور بوده و اینکه ما تا آخرین نفس و تا آخرین قطره خون در دفاع از ولایت کوتاهی نکرده و نخواهیم کرد، گفت: عرصه حضور در دفاع از ولایت، مثل حضور در عرصه نظام جمهوری اسلامی است و امروز خوشبختانه ملت ایران بارها در دفاع از ولایت و همچنین حضور در همه عرصه های انقلاب اسلامی، به خوبی نشان دادند و نمونه آن، حضور باشکوه و به یاد ماندنی ملت ایران در راهپیمایی 22 بهمن امسال  بود.

وی به فعالیت شبکه های مجازی در کشور اشاره کرد و بیان داشت: امروز دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی با راه اندازی شبکه های مختلف در عرصه فضای مجازی در تلاش هستند که نسل نوجوان و جوان ما را با انواع برنامه های مختلف و ایجاد جو سازی و  موج سواری، از ارزش های اسلامی و انقلابی دور نمایند که باید هوشیار نقشه های شوم آنان باشیم.

آیت الله خاتمی با بیان این که امروز جنگ نرم سخت تر از جنگ 8 ساله که دشمنان و استکبارجهانی بر ملت ایران تحمیل نمودند، گفت:‌ متاسفانه امروز در کشور ما عده ای هستند که عُقده معروف شدن را دارند و همه ارزش ها که ارزش استکبار ستیزی، ارزش وحدت و پای عَلَم انقلاب ایستادن را مورد تهاجم خود قرار دهند که  باید در این عرصه  بتوانیم مقابل نقشه های این عده ایستادگی  نماییم.

عضو جامعه مدرسین حوزه ادامه داد: امروز وظیفه همه جوانان این است که همان راه  صراط مستقیم خود را طی نموده و فریب استکبار و ایادی آنها را نخورده و هیچ گاه به خود تزلزل راه ندهند.

استاد حوزه علمیه قم به حضور ملت ایران در انتخابات سال 96 اشاره کرد و بیان داشت: خوشبختانه ملت ایران این مسئله را بارها ثابت کردند در همه عرصه ها ی مختلف نظام مقدس جمهوری اسلامی حضوری بانشاط  داشته، دارند و خواهند داشت.

آیت الله خاتمی با بیان این که امروز اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی به ولایت فقیه است، افزود: عرصه انتخابات عرصه حضور است و هر رایی که به صندوق انداخته می شود، آری به نظام جمهوری اسلامی است.

وی به ویژگی های یک رئیس جمهور اصلح اشاره و اظهار داشت: با صرف نظر از گرایش ها و سلایق مختلف، حضور باشکوه درانتخابات  گذشته به خوبی مشهود بود، ولی متأسفانه شیرینی حضور 40 میلیونی ملت ایران در انتخابات سال 88 توسط  فتنه گران تلخ شد.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: ویژگی یک رئیس جمهور باید این باشد که گفتمانش، گفتمان ولایت باشد و بتواند در عرصه اقتصادی مشکلات مردم از قبیل بیکاری را برطرف نماید و در همه عرصه ها و مسائل مختلف همراه با  ولایت و حرف ولایت را بزند؛ اگر رهبری معظم انقلاب بیان می کند که رابطه با آمریکا هرگز، رئیس جمهور نیز این سخن را گفته و همراه با ولایت باشد.

آیت الله خاتمی در پایان از بانوان خواست که حجاب وعفاف را در جامعه ترویج داده و الگوی خود را این بانوی بزرگوارقرار دهند.

یادآوری می شود، عضو مجلس خبرگان رهبری در سفر یک روزه به استان با آیت الله باریک بین و همچنین نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین دیدار کردند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha