پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مراسم سوگواری شهادت حضرت زهراء(س) در استانبول

حوزه/ مراسم سوگواری حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها در مسجد ابوطالب استانبول ترکیه برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، مراسم سوگواری حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها در مسجد ابوطالب استانبول ترکیه برگزار شد. حجت الاسلام والمسلمین سیف الله رستملو در جمع عزادارن و عاشقان اهل بیت علیهم السلام در بیان جایگاه حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها خاطرنشان ساخت: در مورد مقام حضرت زهرا (س) روایات زیادی آمده است که دلالت بر بزرگی مقام ایشان در نزد خداوند میکند، با تعابیری که درباره هیچ کدام از معصومین صحبت نشده است. از جمله بعضی از احادیث پیامبر اکرم (ص) که هم در منابع شیعه و هم در منابع برادران اهل سنت آمده است.

وی در ادامه با اشاره به الگو قرار دادن شخصیت حضرت تصریح کرد:️الگو قراردادن شخصيت ها به اين معنا است كه اصول كلى و خط مشى آنان را شناسايى كرده و متناسب با شرايط زمانى پياده كرد؛ مثلاً عبادت، تقوا و عفاف، تربيت صحيح فرزند، خوب شوهردارى كردن، زهد و ساده زيستى، خدمت به تهى دستان ،هوشيارى سياسى، دانش وسيع دينى، شهامت در دفاع از حق و... از ويژگى هاى بارز آن حضرت بوده است و براى هر فرد مسلمان مى تواند الگو باشد.

وی گفت: بندگان واقعی خداوند باید در حقیقت از فرامین اهل بیت علیهم السلام تبعیت کنند و ان امور را سرلوحه زندگی خود قرار دهند و همچنین باید دانست که تبعیت از علماء و مراجع در راستای فرامین اهل بیت علیهم السلام می باشد.
حجت الاسلام والمسلمین رستملو، حضرت زهرا را مدافع راستین امامت و ولایت دانست، و عنوان کرد: از جمله ویژگی‌های بارز در زندگی حضرت زهرا(س) حمایت ایشان از ولایت و اصل امامت است که حتی در این مسیر در مقابل خطرات و هجمه‌های دشمنان خود را سپر ولایت قرار دادند و از بذل جان خویش دریغ نکردند چرا که دین و ولی خدا را از هر چیزی برتر و مهم‌تر می‌دانستند.

وی با اشاره به خطبه فدکیه ابراز داشت:  خطبه فدکیه حضرت زهرا(س) یکی از نمونه‌های دفاع حضرت از شأن و جایگاه حضرت علی(ع) است که در تمامی ابعاد، الگویی جاودان برای حیات طیبه انسان‌ها است و ولایت پذیری ایشان می‌تواند برای امروز و فردای همه پیروان مکتب اسلام الگو باشد، لذا زنان  ما نیز می‌توانند با  اسوه پذیری از سیره حضرت زهرا(س) به چنان فضیلتی دست یابند که در دامان پاک خود انسان‌های وارسته و شایسته در دفاع از ولایت را پرورش داده و تربیت کنند

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha