جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله العظمی فاضل لنکرانی

حوزه/ همزمان با شام شهادت صدیقه کبری حضرت فاطمه زهرا(س) یاد و خاطره آیت الله العظمی فاضل لنکرانی با حضور مراجع معظم تقلید، علما، فضلا و طلاب حوزه های علمیه و ارادتمندان به ساحت مرجعیت امشب در مسجد اعظم قم گرامی داشته شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» این مراسم که با سخنرانی مدیر حوزه های علمیه همراه بود، حضرات آیات عظام نوری همدانی، شبیری زنجانی،حضرت آیت الله علوی گرگانی و نمایندگان بیوت سایر مراجع همچنین آیات امینی، علوی بروجردی، برخی از اعضای جامعه مدرسین و شورای عالی حوزه های علمیه و مدیران سازمان ها و نهادهای استان قم حضور داشتند.

بر اساس این گزارش: این مراسم که با حضور جمع کثیری از زائران بارگاه حضرت فاطمه معصومه(س) همراه بود، عطر بوی شام شهادت حضرت زهرا(س) را با روضه خوانی و مدیجه سرای مداحان اهل بیت(ع) رقم زد.

لازم به ذکر است: سال گذشته و در نهمین سالگرد رحلت آیت الله فاضل لنکرانی، بیش از 500 مراسم رسمی و ویژه توسط نهادها و مراکز گوناگون و هم چنین بیش از سه هزار آیین یاد بود در مراکز حوزوی و علمی و مساجد برگزار شد.

خاطرنشان می شود: مرحوم حضرت آیت الله فاضل لنکرانی به مدت یک دهه ریاست جامعه مدرسین و مرکز مدیریت حوزه علمیه قم را برعهده داشت.

این مرجع فقید جهان تشیع در سال 1310 هجری شمسی در قم متولد و در 26 خرداد ماه سال 1386 نیز به دیدار حق شتافت و در حرم حضرت معصومه(س) به خاک سپرده شد.

انتهای پیام 313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha