سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
آیت الله سیداحمد خاتمی

حوزه/ خطیب موقت جمعه تهران، با بیان این که برخی از فرماندهان سپاه گفتند که ۸ماه فتنه سال ۸۸، از ۸ سال دفاع مقدس سخت تر بود، گفت: فتنه گران بدانند، تا کسانی که این ملت را دل خون کردند، توبه نکنند، مردم ایران با آنان، آشتی نخواهند کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، آیت الله سیداحمد خاتمی، ظهر امروز (13 اسفندماه 95)، در خطبه های نماز جمعه تهران که در محل مصلی بزرگ امام خمینی(ره) تهران برگزار شد، ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، با بیان این که فضای کشور انتخاباتی شده است، اظهار داشت: فضای انتخاباتی جمهوری اسلامی ایران، باید با فضای انتخاباتی غربی ها از جمله کشور آمریکا متفاوت باشد، چرا که رفتارهایی مانند رفتار انتخاباتی آمریکایی ها، در شأن ایران اسلامی نیست.

وی با بیان این که اولین اولویت ما باید حضور حداکثری مردم در انتخابات باشد، گفت: فارغ از این که چه کسی رأی می آورد، باید تلاش همه شخصیت ها و نهادها و احزاب و ...، باید برگزاری باشکوه انتخابات باشد.

*کسی حق ندارد خدمات انقلاب را زیر سؤال ببرد

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان این که التهاب آفرینی در کشور در آستانه انتخابات، از جانب هر فرد یا گروهی که باشد، محکوم است، گفت: نباید فضای انتخابات، فضای عقده گشایی نسبت به ارزش های اسلامی باشد؛ به بهانه انتخاباتی، نه کاندیداها و نه هوادارن شان، حق جفا به نظام اسلامی را ندارند و این که خدمات 38 ساله گذشته را زیر سؤال ببرند.

وی افزود: کسانی که وارد فضای انتخابات می شوند، باید یک فرهنگ را ترویج دهند و آن هم فرهنگ تسلیم شدن در برابر قانون و رأی مردم است، چرا که اگر این تسلیم شدن نبود، حوادثی مانند فتنه 88 پیش خواهد آمد.

آیت الله خاتمی با تأکید بر این که اهانت به دیگران چه در انتخابات و چه در غیر انتخابات، در شأن فضای اسلامی نیست، خاطرنشان کرد: البته شاید این رفتار در کشورهای غربی که برای جایگاه انسان ارزشی قائل نیستند، وجود داشته باشد.

*تحریک قومیت ها برای کسب رأی، ارزش ندارد

وی تأکید کرد: فضای انتخابات نباید فضای تفرقه باشد و کاندیداها و شخصیت های سیاسی، نباید نان شان را در تفرقه ببینند؛ بدانند اگر برای مثال قومیت ها را تحریک کنند تا رأی بیاورند، این رأی ارزش ندارند.

امام جمعه موقت تهران در ادامه یادآور شد: همچنین کاندیداها و هواداران شان باید مراقب باشند تا رسانه های بیگانه از فضای سیاسی ایران سوء استفاده نکنند؛ همین الان چند کانال ماهواره ای و شبکه های فضای مجازی راه انداختند تا به خیال شان، چیزی شبیه فتنه 88 ایجاد شود.

وی افزود: کاربران فضای مجازی کشورمان، باید همواره تنفر خود را از این کار دشمنان اعلام و هرجا فعالیت های دشمن را دیدند، تهاجمی عمل کنند.

*بدون تقویت تولید ملی، اقتصاد مقاومتی محقق نمی شود

آیت الله خاتمی در ادامه سخنان خود، با اشاره به فرارسیدن عید نوروز و رونق فضای خرید در بازار توسط خانواده ها، گفت: از مردم می خواهم متمرکز در اجناس داخلی شده و تا جنس داخلی هست، جنس خارجی نگیرند؛ مردم عزیز ایران، بدانید اقتصاد مقاومتی بدون تقویت تولید ملی امکان پذیر نیست.

*تا فتنه گران توبه نکنند، با آنان آشتی نمی شود

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به مطرح شدن بحث آشتی ملی در فضای سیاسی کشور گفت: تمام وجود ما مشتاق آشتی است اما  آشتی ملی معنایش این است که قهر ملی وجود دارد، در حالی که این دروغ است؛ شاهد این ادعای ما، راهپیمایی ده ها میلیونی مردم در ۲۲ بهمن است.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری افزود: البته اختلاف سلیقه همواره در جامعه بوده و این شرایط لازمه جامعه آزاد است؛ این اختلاف سلیقه، اگر درست هدایت شود، نه تنها برای ایران اسلامی آسیب نیست، بلکه فرصت است.

وی در ادامه با اشاره به انگیزه مطرح کنندگان طرح آشتی ملی، گفت: در فتنه 88، اقلیتی در برابر اکثریت وفادار این ملت ایستادند و فتنه فرصت سوز 88 را ایجاد کردند و مردم انقلابی هم مقابل آنان ایستادند و دل ملت از فتنه گران خون است.

آیت الله خاتمی با بیان این که برخی از فرماندهان سپاه گفتند که 8ماه فتنه سال 88، از 8 سال دفاع مقدس سخت تر بود، گفت: فتنه گران بدانند، تا کسانی که دل این ملت را خون کردند، توبه نکنند، مردم ایران با آنان، آشتی نخواهند کرد.

*همسایگان، قدر ایران به عنوان برادر قدرتمند خود را بدانند

وی در ادامه سخنان خود، با اشاره به پروژه ایران هراسی دشمنان نظام جمهوری اسلامی، گفت: اخیرا شاه سعودی در سفری به اندونزی به این پروژه دامن زده و حتی تفاهم نامه ای بر علیه ایران اسلامی امضا کرده اند. البته این کارهای دشمنان نشان از اقتدار صلح جویانه ایران اسلامی است.

امام جمعه موقت تهران گفت: به همسایگان کشورمان می گوییم، ایران مقتدر، اگر شما همسایه خوبی باشید، اقتدارش در مسیر ثبات شماست؛ چرا نمی خواهید باور کنید که غربی ها به دنبال تجزیه شما هستند؟ همین چند وقت پیش مقام آمریکایی گفت عراق باید تجزیه شود.

وی تأکید کرد: اگر ایران نبود، الان، داعش در عراق سوریه و لبنان دولت تشکیل داده بود؛ این کارهای شما بجای تشکر است.

آیت الله خاتمی خطاب به کشورهای همسایه جمهوری اسلامی با بیان این که ایران اسلامی برادر قدرتمند شماست قدر این برادر خود را بدانید، گفت: به غربی ها اعتماد نکنید، چون آنان مانند صدام از شما استفاده و بعد مثل دستمال شما را دور می اندازند.

*غربی ها به دنبال تجزیه سوریه هستند

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به آخرین اوضاع کشور جنگ زده سوریه، گفت: غربی ها جدیدا تصمیم گرفته و می خواهند در سوریه منطقه آزاد و پرواز ممنوع تشکیل دهند، به بهانه این که آواره ها را آن جا دهیم، در حالی که پشت صحنه این است که می خواهند تروریست ها را جا دهند؛ ما هشدار می دهیم که این کار، مقدمه تجزیه سوریه است، اما ایران اسلامی به لطف خدا ایستاده است.

*تمجید امام جمعه تهران از مهندس فتاح رئیس کمیته امداد

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، همچنین در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به فرارسیدن 14 اسفند سالروز تأسیس کمیته امداد، گفت: کمیته امداد، از اولین سازمان هایی که پس از انقلاب شکل گرفت و امام خمینی(ره) هم به آن عشق می ورزید.

وی افزود: پس از آن که بسیاری نهادها در این کشور به نام امام(ره) شد، ایشان فرمودند اسم من را از تمام نهادها بردارید جز کمیته امداد که این مهم، عشق و ارادت امام به این نهاد را نشان می داد.

آیت الله خاتمی، با بیان این که در حال حاضر یک برادر بسیجی جناب آقای مهندس فتاح، در رأُس کمیته امداد، مشغول خدمت به محرومان است، گفت: جناب فتاح خیلی درست گفتند که آدم اخمو در ردیف کارکنان کمیته امداد، جایی ندارد.

وی در ادامه با اشاره به فرارسیدن هفته احسان و نیکوکاری، گفت: قطعا مردم ایران اسلامی، شادی های خود را با دیگران تقسیم خواهند کرد.

*درختکاری یکی از راه های حل معضل اهواز

امام جمعه موقت تهران در ادامه با اشاره به فرارسیدن 15 اسفند، روز درختکاری، گفت: روایات مختلفی در خصوص درختکاری در منابع اسلامی و شیعی وجود دارد و همین طور امام علی(ع) نیز، درخت های بسیاری را کاشته اند.

وی با اشاره به معضل ریزگردها در شهر اهواز گفت: یکی از راهکارهای برطرف شدن این مشکل کاشت درخت است تا انشاءالله این مشکلات تا اندازه ای حل شود.

۳۱۳/۲۹

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha