پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 410199
۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۱
ادامه ممنوع ساختن نماز خواندن مسلمانان در مدارس آلمان

حوزه/ مدیریت مدرسه‌ای در آلمان با ارسال نامه به کارمندان، نماز خواندن دانش آموزان مسلمان را ممنوع اعلام کرده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از middleeasteye، دبیرستان دیگری در آلمان نماز خواندن دانش آموزان مسلمانان را ممنوع کرد.م

دیریت مدرسه تربیت بدنی یوهانس راو، در شهرستان ووپرتال در شمال شرقی دوسلدروف در آلمان در ماه فوریه نامه‌ای به کارمندان فرستاده و با تحریک آمیز خواندن اقامه نماز توسط دانش آموزان مسلمان برای دیگر دانش آموزان، استفاده از زیراندازهای نماز، وضو گرفتن دانش آموزان در سرویس‌های بهداشتی این مرکز و به نماز ایستادن دانش آموزان مسلمان را تحریک آمیز معرفی کرده و خواستار ممنوع شدن نماز دانش آموزان مسلمان شده است.

به گفته رسانه‌های آلمانی مدیریت این مدرسه از کارمندان خواسته است هر گونه نماز خواندن دانش آموزان در محوطه مدرسه را گزارش داده و مانع آن شوند.

* خشم کاربران شبکه های اجتماعی از ممنوعیت اقامه نماز

این نامه که هفته پیش در شبکه‌های اجتماعی از جمله فیس بوک منتشر شد موج گسترده‌ای از خشم کاربران را برانگیخته و بحث‌های گسترده‌ای را درباره آزادی مذهبی در مدارس آلمان ایجاد ساخت.

در پی این واکنش‌ها مدیریت مدرسه از فرستادن این نامه ابراز پشیمانی نشان داده و مدعی شد که مدرسه تنها در پی یافتن راهی برای حل مشکل نماز خواندن مسلمانان در مدرسه بوده است. این در حالی است که به گفته مقامات طبق قوانین آلمان مسئولان مدرسه می‌توانند نماز خواندن دانش آموزان را ممنوع ساخته و مقامات محلی نیز از این اقدام مدرسه حمایت کرده‌اند.

در سال‌های اخیر کشور آلمان شاهد بروز برخوردهای ضدمسلمانی و ضدمهاجران بی‌سابقه‌ای بوده است. مسلمانان در پناهگاه‌های پناهندگان نیز در امان نبوده و گزارش‌های بسیاری درباره آزار و اذیت مسلمانان و پناهندگان در این کشور داده شده است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha