جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام ناصر رفیعی

حوزه/ حضرت زهرا(س) درشب آخر شهادت خود به حضرت علی علیه السلام سه مطلب از زندگی خودشان فرمودند؛ که اگر امروزه این سه نکته در زندگی ها رعایت می شد، اثری ازطلاق نبود و بسیاری از معضلات اجتماعی در سطح خانواده ها به وجود نمی آمد.

به گزارش حبرگزاری «حوزه» از اصفهان حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی شامگاه جمعه در هیئت الابنا مسجدسید اصفهان اظهار کرد: چنانچه بخواهیم یک نمادی از همه خوبی ها را  ارائه دهیم، می توان  از حضرت زهرا (س) نام برد.

عضو هیئت علمی جامعة المصطفی بابیان اینکه شیعه تا قیامت مدیون جانفشانی ها و ایثارحضرت زهرا(س) است، گفت: اگر خطبه فدکیه وحضرت زهرا(س)  نبود امروز اثری از اسلام و شیعه نبود، در حقیقت تمام عظمت امروز شیعه از تلاش های حضرت زهرا(س) است.

کارشناس دینی بیان کرد:حضرت زهرا(س) درشب آخر شهادت خود به حضرت علی سه مطلب از زندگی خودشان فرمودند؛ که اگر امروزه این سه نکته در زندگی ها رعایت می شد، اثری ازطلاق نبود و بسیاری از معضلات اجتماعی در سطح خانواده ها به وجود نمی آمد.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی تصریح کرد: حضرت زهرا(س) به شوهرخود فرمودند یاعلی من در زندگی به توخیانت نکردم، به تودروغ نگفتم وهمیشه با تو همراه بودم  و مخالفتی با حرف تو نکرده ام.

این کارشناس دینی افزود: به عبارتی حضرت زهرا(س) بر سه محور امانت، صداقت و اطاعت در زندگی تاکید کردند که اگر فقط این سه مطلب در زندگی های جوانان امروز  رعایت می شد، طلاقی وجود نداشت.

وی با تاکید براینکه برخی اخلاقیات همگانی و به عبارتی بین المللی است و هر فطرت پاکی برآن صحه می گذارد ابراز کرد: وفای به عهد، صداقت و امانت از آن جمله هستند که همه انسانها و ادیان برآن تاکید دارند.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی خاطرنشان کرد:خیانت انواع متععدی دارد وخیانت در زندگی محدود به خیانت اخلاقی نیست، مصداق یکی از بزرگترین خیانت ها در جامعه امروز اختلاس ها هستند که خیانت به بیت المال محسوب می شود که ناشی ازفراموشی قیامت ومعاد است.

وی با بیان اینکه صداقت دومین مطلبی است که حضرت صدیقه زهرا(س) بر آن در زندگی مشترک با همسر خود تاکید ورزیدند، گفت: ما پنج نوع صداقت داریم، صداقت دراعتقادات که درآیه 15حجرات به آن اشاره شده، صداقت در وعده، صداقت در قدم که درزیارت عاشورا (ثبت لی قدم صدقاٌ..) به آن تاکید شده، صداقت در ورود وخروج (رب ادخلنی مدخل صدق واخرجنی مخرج صدق...) است.

عضو هیئت علمی جامعة المصطفی عنوان کرد:صداقت درعمل مهمترین آن است که بیشتر مورد توجه بوده ولی امروزه متاسفانه درجامعه  شاهد نفاق در رفتار وگفتار هستیم که عامل بروز بسیاری ازمشکلات درخانواده ها است.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی اذعان کرد: سومین مطلبی که حضرت زهرا(س) در شب اخر فرمودند همراهی با همسر و عدم مخالفت با شوهر خود در طول زندگی بود، یکی  از بزرگترین عوامل ایجاد طلاق درزندگی های جوانان عدم توجه به اقتدار مردان است، «الرجال قوامون علی النسا،»که امروز متاسفانه شاهد تضعیف و ازبین رفتن این امر  در جامعه هستیم و این موضوع قابل تاملی است.

عضو هیئت علمی جامعة المصطفی در پایان اظهار داشت: زنان باید به حفظ جایگاه مردان توجه کافی کنند، شکستن و از بین رفتن اقتدار وجایگاه «قوامون،ستون » مردان در زندگی زناشویی باعث تزلزل زندگی ها شده و عزت زنان را هم کاهش می دهد

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha