پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
یک کافه موسیقی در انگلستان به مرکز اسلامی تبدیل می‌شود

حوزه/یک کافه موسیقی در شهر بارتون در انگلستان قرار است به زودی به یک مرکز اسلامی و مسجدی برای نماز مسلمانان تبدیل شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از  burtonmail، یک کافه موسیقی در شهر بارتون آپون ترنت در انگلستان قرار است به یک مرکز اسلامی تبدیل شود.

کافه موسیقی وتمور ویسل در جاده وتمور واقع در شهر بارتون که زمانی یکی از کافه‌های معروف و شلوغ بوده است اکنون به مدت 2 سال است که تعطیل شده و به حالت متروکه باقی مانده است. این کافه قرار است به زودی به یک مرکز اجتماعی اسلامی برای ملاقات‌ها، مراسم مذهبی و نماز جماعت مسلمانان تبدیل شود.

طبقه همکف این ساختمان تغییر پیدا نکرده و به عنوان محل زندگی مبلغان مذهبی اسلامی در نظر گرفته خواهد شد. یکی از مشکلات مطرح شده در رابطه با این مرکز فضای کوچک پارکینگ است که قرار است گسترش پیدا کند. به گفته شورای اسلامی شهر این مرکز از دوشنبه تا جمعه به ویژه در ساعات عصرگاهی برای بازدیدکنندگان باز خواهد بود. همچنین این مرکز در روزهای تعطیل نیز از ساعت 10صبح تا ظهر کلاس‌های درسی برای دانش آموزان مسلمان تشکیل می‌دهد.

انتظار می‌رود به طور میانگین خصوصا در بعدازظهر های روز جمعه تقریبا 30 نفر به این مرکز اسلامی مراجعه کنند و ارائه دهندگان این طرح معتقدند که این مکان فضای کافی برای این تعداد نمازگزار را دارد.

جماعت مسلمانان بارتون در سال 2013 راه اندازی شده و اعضای آن را مسلمانانی از شهرهای بارتون، دربی و استوک آن ترنت تشکیل می‌دهند. در حال حاضر جلسات مذهبی و نمازهای جماعت این گروه اسلامی در خانه اعضا برگزار می‌رود و مسلمانان امیدوارند از این پس مکانی مستقل برای خودشان داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha