چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
رئیس ستاد اقامه نماز یزد

حوزه / رئیس ستاد اقامه نماز استان یزد با تاکید بر این که آموزش نماز باید از مهدکودک ها آغاز شود، گفت: بعضی از مسئولین برای برنامه هایی که ارزش آنچنانی ندارند اهمیت قائل می شوند، اما برای نماز به عنوان مهمترین مسئله دینی هر مسلمان، هیچ گونه دلسوزی نمی کنند.

حجت الاسلام علی حبیبیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد؛ به بیان فعالیت های اصلی ستاد اقامه نماز دراستان یزد پرداخت و گفت: بستر سازی و فرهنگ سازی اقامه نماز در جامعه اصلی ترین کار این ستاد است.

رئیس ستاد اقامه نماز استان یزد، آموزش از مهد کودک ها تا اساتید دانشگاه ها با برگزاری مباحث آموزش معارف قرآن از دیگر فعالیت این ستاد عنوان کرد و افزود: آموزش هایی برای خانواده ها با عنوان خانواده مطهر، مدیران مدارس، بیمارستان و مراکز دیگر در سطح کشور در این ستاد اجرا می گردد.

وی با بیان اینکه در استان قم مرکز تخصصی با عنوان مرکز تخصصی نماز قرار دارد که روحانیون در آنجا آموزش های خاصی را فرا می گیرند و با هماهنگی با مسئولین ارگان های مختلف ، به تبلیغ و آموزش نماز می پردازند.

حجت الاسلام حبیبیان با اشاره به اینکه در استان یزد دو طرح ابتکاری اجرا گردید و اکنون نیز در سطح کشور در حال اجرا می باشد گفت: طرح انس نونهالان با مسجد یکی از طرح ها بود که درآن با حضور نونهالان در مسجد آنها با آداب نماز ، مسجد و ... آشنا می شوند.

رئیس ستاد اقامه نماز استان یزد طرح معرفی کتاب نماز به عنوان متن میان ترم دانشگاه ها را یکی دیگر از طرح های ابتکاری استان یزد معرفی کرد و ابراز داشت: این طرح از سال گذشته تاکنون در استان یزد در حال اجرا می باشد که با الگو گیری ، دیگر استانها نیز آن را اجرا می کنند.

وی، تشکیل شورای اقامه نماز را یکی دیگر از فعالیت های مهم این ستاد ارزیابی کرد و اظهار داشت: این شورا با مسئولین ادارات استان در ارتباط است که در آنجا جلساتی به صورت دو ماه یکبار برگزار و در آن به مسائلی همچون بررسی نماز در ادارات و در جامعه پرداخته می شود.

حجت الاسلام حبیبیان، یکی از مشکلات این ستاد را کمبود بودجه عنوان کرد و گفت: متاسفانه عدم همکاری برخی از سران استان یزد یکی دیگر از مشکلات اساسی ستاد اقامه نماز است به این صورت که بعضی از مسئولین برای برنامه های دیگر که ارزش آنچنانی ندارد اهمیت قائل می شوند، اما برای نماز که مهمترین مسئله دینی هر مسلمان است هیچگونه دلسوزی نمی کنند.

انتهای پیام/313/23

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha