جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت‌‌الاسلام والمسلمین یعقوبی- امام جمعه بجنورد

حوزه/ رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه ترویج بی‌حیایی و بی‌بندوباری ، دهن کجی به شهدا و ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی است، گفت: اگر همه مردم به‌ ویژه مسئولان نظام اسلامی به این امر توجه کنند، بدون شک بسیاری از آسیب‌های اجتماعی که امروز گریبان گیر جامعه شده است، از بین می‌روند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام و المسلمین ابوالقاسم یعقوبی، صبح امروز در نشستی با علی ملازاده، جانشین قائم‌مقام وزیر کشور با موضوع "صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی" اظهار داشت: داشتن حیا سرآمد همه معروف‌ها و خوبی‌ها در جامعه است.

وی با بیان اینکه ترویج بی‌حیایی و بی‌بندوباری در جامعه اسلامی، دهن کجی به شهدا و ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی است، افزود: اگر همه مردم به‌ ویژه مسئولان نظام اسلامی به این امر توجه کنند، بدون شک بسیاری از آسیب‌های اجتماعی که امروز گریبان گیر جامعه شده است، از بین می‌روند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با اشاره به حدیثی از امام حسن مجتبی (ع) که می‌فرماید: «دفع المنکر بالمعروف»، گفت: طبق این حدیث ارزشمند، مسئولان نظام به‌ ویژه متولیان امور فرهنگی در جامعه، برای نهادینه کردن فرهنگ حیا، عفاف و حجاب باید بیش از پیش تلاش کنند تا منکرهای جامعه به ‌وسیله ترویج و انتشار معروف‌ها دفع و از بین برود.

وی همچنین در ادامه با اشاره به حدیث «لا دین لمن لا حیاء له» هم اظهار داشت: بی‌حیایی یعنی بی‌دینی و اگر هر فردی بتواند فرهنگ حیا را در خود و خانواده‌اش نهادینه کند، بدون تردید عفاف و حجاب و پوشش اسلامی در جامعه گسترش می‌یابد.

امام جمعه بجنورد با تاکید بر اینکه همه برای ترویج و نهادینه شدن فرهنگ حیا و عفاف در جامعه نقش دارند، افزود: تا مسئله حیا، عفاف و حجاب مطرح می‌شود برخی ذهنشان به سمت خانم‌ها و عفاف و حجاب آن‌ها سوق می‌یابد، اما مسئله حیا، عفاف و حجاب هم به زنان و هم به مردان مربوط است و همه افراد جامعه باید رعایت کنند.

وی ادامه داد: همه افراد جامعه باید طوری رفتار کنند که فضای جامعه فضای معنوی و دارای حیا، عفاف و حجاب باشد و رعایت این اصل هم نیازی به تذکر نداشته باشد، چرا که با ترویج ارزش‌های اسلامی و دینی در جامعه باعث ناامیدی و شکست دشمنان اسلام خواهد شد.

استاد حوزه علمیه خراسان شمالی همچنین با اشاره به افزایش شبکه‌های ماهواره‌ای و فضاهای مجازی برای اشاعه فرهنگ غیر اسلامی در بین خانواده‌ها به‌ ویژه نسل جوان، گفت: اگر مسئله حیا در بین خانواده‌ها جدی گرفته شود دیگر کسی علاقه‌ای به رفتن به سوی شبکه‌های ماهواره‌ای و مجازی مخرب نخواهد داشت و به تبع آن مشکلات و آسیب‌های اجتماعی هم در جامعه کمتر خواهد شد.

وی اظهار داشت: ترویج حیا، حجاب و عفاف عامل رشد جامعه به ویژه به لحاظ معنوی و فرهنگی است و باید برای گسترش روز افزون آن در جامعه تلاش و برنامه‌ریزی صورت گیرد.

امام جمعه بجنورد با تاکید بر اینکه اهمیت دادن به مسئله حیا، عفاف و حجاب سبب واکسینه شدن جامعه در برابر انواع توطئه‌های شوم فرهنگی دشمنان می‌شود، خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ حیا، عفاف و حجاب وظیفه‌ای عمومی است و همگان اعم از مسئولان فرهنگی، اجرایی، نهادهای دولتی و مردم باید در این راستا بیش از پیش همت کنند

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha