چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام سیدمحمدجواد رئوف سیدنژاد

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی با اشاره به فرا رسیدن هفته احسان و نیکوکاری گفت: طرح «دست‌های مهربانی» با هدف کمک به ایتام و نیازمندان استان به همت این اداره کل اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام سید محمدجواد رئوف سید نژاد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی اظهار داشت: طرح «دست‌های مهربانی» از امروز 14 اسفندماه در تمام شهرستان‌های استان برگزار می‌شود.

وی افزود: طرح «دست‌های مهربانی» با هدف اجرای صحیح و امینانه نیات موقوفات مرتبط با کمک به ایتام، نیازمندان، خانواده‌های بی‌بضاعت و همچنین تهیه پوشاک و ارزاق غذایی و لوازم ضروری زندگی برای نیازمندان اجرایی می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی ادامه داد: هدف دیگر اجرای طرح دست‌های مهربانی، شفاف‌سازی عملکرد و همچنین ترغیب و تشویق مردم و نیکوکاران برای ثبت وقف‌های جدید با این موضوعات است، زیرا امروزه ایتام و نیازمندان دیگری وجود دارند که بر اساس تعالیم و تأکیدات دین اسلام مبنی بر کمک به فقرا و نیازمندان، باید به آن‌ها کمک‌رسانی شود

وی با اشاره به اینکه این طرح از محل درآمدهای موقوفه‌هایی که با نیات کمک به فقرا و نیازمندان و ایتام صورت گرفته، انجام می‌شود، افزود: یکی از وظایف سازمان اوقاف اجرای صحیح و امینانه نیات واقفان است.

حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد اظهار داشت: تمام فعالیت‌های اقتصادی، عمرانی، حقوقی و ثبتی سازمان اوقاف در راستای آن است که واقفان خیراندیش بدانند که نیات آنان در موقوفات به طور صحیح و امینانه اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه احسان و نیکوکاری یکی از برکات مهم دین اسلام است، افزود: برای رفع محرومیت و کمک به اقشار محروم به ویژه زنان و کودکان نیازمند کمک و حمایت، با انگیزه والای انسان‌دوستی و کمک به همنوع در سطح استان این طرح اجرایی می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی با بیان اینکه بیشتر جامعه هدف این طرح خانواده زندانیان استان محسوب می‌شوند، گفت: تلاش شده است در این طرح، نیازمندان واقعی شناسایی و در حد درآمدهای موقوفاتی که در این زمینه وجود دارد، به این افراد کمک شود.

وی خاطرنشان کرد: ویژه‌برنامه‌هایی با موضوعات و عناوین مختلف برای اجرای امینانه نیات واقفان از سوی این سازمان پیش‌بینی‌شده که یکی از آن‌ها طرح «دست های مهربانی» است.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha