جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام شهرام رضوانی زاده - حوزه کرمانشاه

حوزه/ يكى از بزرگترين عيوب انسان جدايى «اعتقاد» و «عمل» اوست، دم از عقيده می‏ زند، اما عملًا اثرى از آن اعتقاد از او ديده نمی ‏شود. این افراد در عقیده، پيامبر(ص) را بزرگترين پيامبر، و على(ع) را بالاترين مولا و رهبر، می ‏دانند، اما كمترين شباهتى از نظر اعمال با آنها ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، حجت الاسلام شهرام رضوانی زاده، صبح امروز در جمع طلاب و روحانیون کرمانشاهی، گفت: یکی از اعمالی که متأسفانه در برخی موارد از مردم دیده می‌شود، موضوع جدایی عقیده از عمل است.

این پژوهشگر حوزوی با اشاره به حدیثی از امام سجاد(ع)، افزود: حضرتمی فرمایند که "الا وَ انَّ ابْغَضُ النَّاسِ الَى اللَّهِ مَنْ يَقْتَدىِ بُسنَّةِ امامٍ وَلا يَقْتَدى بِاعْمالِهِ "منفورترين مردم در پيشگاه خدا آن كسى است كه امام و پيشوايى را به امامت پذيرفته، ولى از اعمال او پيروى نمى‏كند.

حجت الاسلام رضوانی زاده بیان داشت: يكى از بزرگترين عيوب انسان جدايى «اعتقاد» و «عمل» اوست، دم از عقيده می‏ زند، اما عملًا اثرى از آن اعتقاد از او ديده نمی ‏شود. این افراد در عقیده شان، پيامبر اسلام(صلى الله عليه و آله) را بزرگترين پيامبر، و اميرمؤمنان على(عليه السلام) را بالاترين مولا و رهبر، می ‏دانند، اما كمترين شباهتى از نظر اعمال با آنها ندارد؛ خلاصه عقيده او در مسيرى است و اعمال او در مسير ديگر!

این کارشناس حوزوی با اشاره به اینکه برای مسلمان شدن واقعی، باید مسیر و هدفی مشخص را دنبال کرد، افزود: سه چیز باعث کامل شدن مسلمانی است؛ و حضرت علی (ع) در این باره می فرمایند " نخست اجرای درست و کامل احكام دين، دوم اینکه در زندگی میانه رو بودن و سوم اینکه در پیشامدهای ناگوار و دلخراش بردباری و صبر پیشه کند.

حجت الاسلام رضوانی زاده با بیان این که باید خلوص عمل مومن فقط برای رضایت پروردگار باشد، گفت: نقل است که مرحوم شیخ سبزواری رضوان الله علیه برای عیادت بیماری می رفت و عده ای هم با او بودند؛ نزدیک منزل بیمار که رسید، برگشت و نرفت. اطرافیان پرسیدند: آقا چرا تا این جا آمدید و حالا بر می گردید؟ آقا جواب داد: خطوری به قلبم کرد که بیمار وقتی مرا ببیند، از من خوشش خواهد آمد و می گوید که سبزواری، چه انسان والا و بزرگی است که به عیادت من بیمار آمده است! چون داخل نیتم ناخالصی خوش آمدن خلق خدا پیش آمده، حالا برمی گردم و تا هنگامی که اخلاص اولیه را بیابم و این بار تنها برای رضای خدا به عیادت بیمار بیایم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha