شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حضرت آیت الله نوری همدانی

حوزه/ حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه ازدواج باعث تحکیم خانواده و ازدیاد نسل خواهد شد گفتند: باید عواملی را بکار گرفت تا جوانان مشتاق به ازدواج شوند؛ برای تحقق این امر نیازمند به همفکری و هم افزایی همه مسئولین است.

به گزارش خبر گزاری «حوزه» حضرت آیت الله نوری همدانی ظهر امروز در دیدار جمعی از وکلاء استان قم  گفتند: در اسلام انواع مسئولیت های فردی، اجتماعی و شغلی نام برده شده است و اساسا جامعه ای از هر لحاظ در امنیت و سلامت کامل قرار دارد  که انسانهای آن جامعه، نسبت به یکدیگر بی تفاوت و بی مسئولیت نباشند.

این مرجع تقلید افزودند: پیامبر اکرم(ص) فرمودند«کسی که نسبت به امور مسلمانان بی تفاوت باشد، آن فرد مسلمان نیست»، این سخن ایشان بیانگر اهمیت این قضیه است؛ جامعه ای برمشکلات می تواند پیروز شود که همه نسبت به همدیگر مسئولیت داشته باشند.

معظم له بیان داشتند: مسئولیت شغلی یکی از دیگر مسائل مورد توجه در هر نظامی است؛ هرکسی که در هر جایگاهی قرار دارد لازم است خدمت گزار به مردم، مورد اعتماد، مؤمن، متعهد و دلسوز  به جامعه باشد.

 حضرت آیت الله نوری همدانی از ازدیاد طلاق در جامعه اسلامی انتقاد کردند و خواستار توجه بیشتر مسئولین برای فراهم کردن ازدواج آسان و شغل برای جوانان شدند.

 معظم له با بیان اینکه ازدواج باعث تحکیم خانواده و ازدیاد نسل خواهد شد گفتند: باید عواملی را بکار گرفت تا جوانان مشتاق به  ازدواج شوند؛ برای تحقق این امر نیازمند به همفکری و هم افزایی همه مسئولین است.

 ایشان برلزوم تربیت  فقیه در حوزه تاکید و آن را گامی مهم در رشد حوزه ها دانستند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha