جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
محتشم کاشانی

حوزه/ نخستین کنگره بین المللی محتشم کاشانی شاعر پرآوازه کشورمان و سراینده شعر معروف «باز این چه شورش است که در خلق عالم است...»، با حضور آیت الله نمازی، نماینده ولی فقیه در کاشان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، نخستین کنگره بین‌المللی محتشم کاشانی، پیش از ظهر امروز، با حضور دکتر میرزاده، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور، آیت الله نمازی امام جمعه  کاشان، شاعران برجسته ملی و بین المللی، و همچنین اساتید ادبیات، فرهنگ و هنر، در تالار غیاث الدین جمشید کاشانی دانشگاه آزد اسلامی واحد کاشان برگزار شد.

مهدی اخباری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان، در آغاز این کنگره، ضمن خیر مقدم وخوش آمدگویی به میهمانان و مدعوین داخلی و خارجی گفت: این کنگره حلقه استمرار واقعه عاشورا و استمراری در نهاد اشعار محتشم کاشانی، این شاعر مرثیه سرا است.

وی با بیان این که کنگره محتشم کاشانی، در شهری با وسعت کوچک و ظرفیت بالای فرهنگی،  اجتماعی و تجاری که در طول تاریخ پرچمدار جانبداری از تشییع بوده است، برگزار می‌شود، گفت: محتشم کاشانی از مرثیه سرایان به نام تاریخ ادبیات زبان فارسی است که عامل شهرت این خطه به پایتخت فرهنگ آیینی شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان اضافه کرد: این کنگره با شاخصه های علمی، فرهنگی، هنری، آیینی و مذهبی، همزمان با پانصدمین سال تولد محتشم کاشانی در شهرستان کاشان برگزار می‌شود.

اخباری در پایان سخنان خود یادآور شد: همایش های ملی شعر محتشم،  شعر و ذکر، نمایشگاه عکس و خوشنویسی،  ساخت و نصب تندیس محتشم و نامگذاری میدان محتشم در محله زندگی وی و همچنین آزادسازی مسیر آرمگاه این شاعر مرثیه سرا از آثار پر خیر و برکت این کنگره بین المللی است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha