جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام علی خادمی - مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با بیان اینکه اعتکاف معراج عاشقانه انسانیت است، گفت: ۱۱۰ مسجد در سطح شهرستان‌های استان میزبان معتکفان هستند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، پیش از ظهر امروز در نشست هماهنگی برگزاری آیین اعتکاف در استان، اظهار داشت: اعتکاف شکستن قفس نفس و چشیدن تمامی شیرینی‌های ماندگار الهی و معنوی است.

وی با بیان اینکه ماه رجب و ایام اعتکاف موعد شکوفایی دوباره معنویت در انسان است، افزود: اعتکاف تمرینی برای پرورش جان انسان است تا سه شبانه‌روز چشمش را از وسوسه‌های زودگذر دنیوی ببندد و پرواز به سمت معبود را انتخاب کند. 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: قرآن، دعا، نماز، راز و نیاز، اشک و تسبیح لوازم این سفر سه روزه است تا همگی شاهد معراج عاشقانه انسانیت باشیم.

وی با اشاره به تشکیل ستاد اعتکاف در استان برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر این مراسم معنوی بیان داشت: برگزاری مراسم معنوی اعتکاف یکی از برکات انقلاب و نظام اسلامی است که امسال هم برای اعتکاف ستاد ویژه‌ای در استان تشکیل‌شده و برنامه‌های ایام‌البیض با سازمان‌دهی بیشتری برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام خادمی با بیان اینکه ایام البیض و موعد اعتکاف فرصتی ارزشمند برای خودسازی و خلوت با یگانه معبود عالم است، افزود: باید در این ایام از اجرای برنامه‌هایی که موجب بر هم زدن خلوت معتکفان می‌شود باید پرهیز کرد.

وی ادامه داد: مراسم اعتکاف رجبیه طبق سنت همه‌ساله در روزهای ایام البیض؛ «سیزدهم تا پانزدهم رجب»، با حضور معتکفانی از اقشار مختلف مردم در مساجد شهری و روستایی سراسر استان برگزار می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با اشاره به اعزام روحانیان مبلغ به مساجدی که معتکفان در آنجا مستقر هستند، گفت: برای روستاهایی که روحانی مستقر در آنجا نداریم و آیین اعتکاف به صورت خودجوش از سوی مردم برگزار شده، از سوی این اداره کل مبلغ اعزام خواهد شد.

وی با بیان اینکه اعتکاف، مقدمه حج و دیدار خانه خدا است، اظهار داشت: بنابراین باید آداب شرکت در اعتکاف را معتکفان رعایت کنند، از این رو رعایت آداب و اخلاق در ایام اعتکاف بسیار مهم و ضروری است.

* آغاز نام‌نویسی برای اعتکاف از 5 فروردین سال آینده

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با اشاره به اینکه نام‌نویسی برای شرکت در مراسم اعتکاف از پنجم فروردین‌ماه سال آتی آغاز می‌شود، گفت: ثبت‌نام متقاضیان به مدت 10 روز و به صورت اینترنتی و با مراجعه به سامانه تبیان انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه هزینه شرکت در مراسم اعتکاف در مرکز استان همانند سال گذشته برای هر نفر 30 هزار تومان است، اظهار داشت: مابقی شهرستان‌ها هم خود برنامه‌ریزی می‌کنند، اما هزینه اعتکاف بر اساس ابلاغیه پارسال خواهد بود.

حجت‌الاسلام خادمی با تأکید بر عدم استفاده از گوشی‌های تلفن همراه در مراسم اعتکاف، افزود: استفاده از این‌گونه وسایل در مراسم اعتکاف سبب اختلال در نظم و خلوت معتکفان می‌شود، لذا معتکفان باید از همراه داشتن گوشی تلفن اجتناب کنند.

وی با اشاره به اینکه اعتکاف فرصتی برای خودسازی و خلوت خلق با خالق است، گفت: باید زمینه برای خلوت و خودسازی در این ایام برای معتکفان مهیا باشد نه آنکه برخی برنامه‌ها و اقدامات مانند سخنرانی‌ها و مداحی‌های طولانی باعث برهم زدن این خلوت معنوی شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با بیان اینکه تزکیه نفس از دستاوردهای مهم ایام البیض و موعد اعتکاف است که باید از این دستاورد معنوی برای ورود به ماه‌های شعبان و رمضان استفاده کنیم، خاطرنشان کرد: انسانی که به دنبال تزکیه نفس نباشد در انجام امور مختلف از طریق تقوا فاصله می‌گیرد و او را از رسیدن به تعالی و سعادت دور می‌کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha