سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
تجلیل از دانشجویان ممتاز تحصیلی فرزندان روحانیون استان قم

حوزه/ همایش «ره پویان علم و عفاف» با هدف تجلیل از دانشجویان ممتاز تحصیلی فرزندان طلاب و روحانیون استان قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، همایش «ره پویان علم و عفاف» ویژه دانشجویان ممتاز فرزند طلاب و روحانیون استان با حضور رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه و رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در سالن همایش‌های مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد.
حجت الاسلام و المسلمین ربانی رئس مرکز خدمات حوزه در این جلسه ضمن عرض تسلیت به مناسبت سالروز شهادت صدیقه طاهره(س)، کسب این موفقیت را به دانشجویان ممتاز حاضر در سالن تبریک گفت.
وی برنامه ریزی جامع‌تر جهت رفع مشکلات دانشجویان ممتاز توسط مسئولان مرکز خدمات قم را امری ضروری دانست و بیان کرد: ارتباط مرکز خدمات با ممتازین فرزند روحانی باید استمرار داشته باشد و نباید صرفاً به اجرای یک همایش در سال بسنده کنیم.
رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه با اشاره به نقش مثبت تربیت اسلامی در پرورش فرزندان ممتاز و فرهیخته تصریح کرد: آمار بسیار بالای ممتازین تحصیلی در خانواده‌های روحانیون، نشان دهنده نقش تأثیرگذار تربیت اسلامی در پیشرفت اخلاقی و علمی فرزندان دارد.
وی دانشجویان ممتاز تحصیلی را نعمت‌های الهی دانست و خاطرنشان کرد: خانواده‌ها در قبال این نعمت الهی مسئول هستند و باید بیش از پیش جهت ارتقاء سطح علمی و فرهنگی آنها تلاش کنند.
حجت الاسلام و المسلمین ربانی فضای حاکم بر برخی دانشگاه‌ها را نامناسب خواند و اظهار کرد: امروز آبروی دین و مکتب اهل‌بیت(ع) به دست شما دانشجویان ممتاز است.
در ادامه جلسه، حجت الاسلام و المسلمین محمدیان، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها از ابتکار مسئولین مرکز خدمات حوزه‌های علمیه برای برپایی این همایش تشکر کرد و گفت: علاوه بر مسئله اشتغال که برخی از ممتازین به آن اشاره کردند باید به مسئله ازدواج ممتازین نیز توجه خاصی شود.
وی جایگاه دانشجویان ممتاز فرزند روحانی را جایگاهی ویژه دانست و خطاب به دانشجویان بیان کرد: شما جایگاه فرهنگی و معنوی خوبی در دانشگاه دارید و من امروز شهادت می‌دهم که بسیاری از فرزندان روحانی به شایستگی این جایگاه را حفظ کرده‌اند.
حجت الاسلام و المسلمین محمدیان به لزوم استقلال فکری و اجرایی دانشجویان در امر کارآفرینی اشاره کرد و گفت: افرادی که برای اشتغال منتظرند تا دیگران برای آنها شرایطی را مهیا کنند، حداکثر در سطح کارمندی باقی می‌مانند. همتتان را عالی بدارید و خود وارد عمل شوید.
همچنین، حجت الاسلام و المسلمین جعفریانی مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه استان قم ضمن عرض خیر مقدم به مدعوین گفت: امروز در بین حدود 30000 فرزند ممتاز خانواده روحانیون در رده‌های مختلف تحصیلی، خدمتگزار بیش از 600 نفر از آنها در مقاطع مختلف دانشگاهی با رتبه‌های اول تا سوم هستیم.
وی گفت: موفقیت شما دانشجویان عزیز، با تلاش و کوشش خانواده‌ای بوده که سرباز امام عصر(عج) هستند.
در این همایش که به صورت نشست صمیمی با رئیس مرکز خدمات برگزار شد، تعدادی از دانشجویان ممتاز به نمایندگی از تمامی ممتازین به سخنرانی پرداختند و نقطه نظرات و پیشنهادهای خود را در مورد خدمات مرکز بیان کردند.
تقدیر از دانشجویان ممتاز برجسته پایان بخش برنامه‌های این همایش بود.

انتهای پیام/313/30

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha