جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ پنجمین اجلاسیه مدیران گروه‌های علمی و تربیتی جامعه المصطفی در اصفهان

حوزه/ آیت‌الله اعرافی از نمایشگاه دستاوردهای علمی- تربیتی المصطفی، که در حاشیه پنجمین اجلاس مدیران گروه‌های علمی- تربیتی این مرکز در اصفهان برگزار شده، بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله علیرضا اعرافی در حاشیه بازدید از نمایشگاه، گستره انعکاس فعالیت‌های پژوهشی در کشورهای گوناگون، را از مهم‌ترین شاخص‌های ارزیابی فعالیت‌ها عنوان کرد و ابراز داشت: باید شاخص‌سازی‌های هوشمندی در عرصه انعکاس فعالیت‌ها صورت گرفته، براساس آن، ارزیابی‌های متعددی انجام شود.

رئیس جامعه المصطفی تأکید کرد: انتشار فعالیت‌ها و دست‌آوردهای المصطفی در سایت‌ها، مجلات و نشریات کشورهای هدف و به زبان‌های مختلف، باید مورد توجه انجمن ها و گروهای علمی تربیتی قرار گیرد.

وی با اشاره به این که برخی از دست‌آوردهای زبانی جامعه المصطفی را باید در کشورهای مختلف چاپ و منتشر نمود، خاطرنشان کرد: گسترش ارتباط نمایندگی‌های المصطفی با انجمن‌ها و گروه‌های علمی- تربیتی امر مهمی است که باید بدان توجه نمود.

مدیر حوزه های علمیه کشور اظهار داشت: شایسته است بحث‌های تطبیقی عبادت در ادیان و مذاهب مورد توجه انجمن‌ها و گروه‌های علمی- تربیتی قرار گرفته، گرایش‌های علمی مختلفی بدین منظور ترسیم گردد.

آیت‌الله اعرافی گفت: انجمن ها و گروه های علمی جامعه الصطفی باید، ضمن نظریه شناسی فقه سیاسی مذاهب مختلف اسلامی، نظریه فقه سیاسی اسلامی را به جهانیان معرفی نمایند.

وی ضمن تأکید بر پیگیری فعالیت‌های بزرگ میان‌نهادی، اظهار داشت: در زمینه حدیث، نیازمند طراحی نرم‌افزار حدیثی کامل و مرجعی هستیم که دربردارنده همه احادیث شیعه و سنی باشد، به گونه‌ای که به جرأت بتوان گفت؛ که هیچ حدیثی را در جهان اسلام نمی‌توان یافت که در این نرم‌افزار وجود نداشته باشد.

آیت‌الله اعرافی توجه به سیر تاریخی علوم و نقش گذرگاه‌های تاریخ در علوم مختلف را مهم ارزیابی نمود و ابراز داشت: رشته‌ها و گرایش‌های مختلف علمی می‌توانند بخشی از فعالیت‌های خود را به سمت تحقیقات تاریخی علم مورد نظر سوق داده، ریشه‌ها و چرایی تحولات علمی رشته خاص را در گذرگاه‌های تاریخی شناسایی نمایند.

شایان ذکر است؛ در این نمایشگاه، بخش‌های مختلف جامعه‌المصطفی- واحد اصفهان، ضمن حضور فعال در این  نمایشگاه، دست‌آوردهای علمی- تربیتی‌شان را معرفی نمودند.

مؤسسه الحکمه، دانشگاه مجازی المصطفی و معاونت‌های جامعه‌المصطفی نیز در این نمایشگاه حضوری فعال داشتند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha