جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سالگرد ارتحال آیت الله واعظ طبسی

حوزه/ عضو هئیت امنای کمیته امداد امام خمینی (ره) در حرم رضوی گفت: مدیریت انقلابی آیت الله واعظ طبسی در تولیت حرم مطهر امام رضا(ع) کم نظیر بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین محسن کازرونی، در مراسم سالگرد آیت الله عباس واعظ طبسی(ره)، تولیت فقید آستان قدس رضوی ظهر امروز در حرم مطهر رضوی مدیریت انقلابی آیت الله واعظ طبسی در تولیت حرم مطهر امام رضا(ع) بی نظیر بوده است، گفت: مرحوم آیت الله واعظ طبسی در طول دوران خدمت خود در حرم رضوی فعالیت ها و کارهایی به ثمر رساند که تا قبل از آن انجام نشده بود.

وی افزود: پس از انقلاب اسلامی با تلاش ها و مدیریت انقلابی آن مرحوم و با بر طرف کردن نقص ها در مدیریت موقوفات و اداره این مجموعه، پیشرفت چشم گیری در این مکان مقدس رخ داد  که کسی از زمان شهادت امام رضا(ع) و ایجاد حرم تا دوران پیروزی انقلاب اسلامی شاهد این پیشرفت عظیم نبوده است.

عضو هئیت امنای کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه مرحوم آیت الله واعظ طبسی یکی از وزنه های انقلاب در دوران ستمشاهی خواند و اظهار کرد: آن مرحوم بعد از انقلاب اسلامی نیز همواره یار و یاور امام راحل، رهبری و ملت برای خدمت به جامعه اسلامی بود به طوری که امام راحل همیشه از وی به عنوان یکی از استوانه های نظام یاد می کردند.

وی در ادامه به مدیریت انقلابی مرحوم آیت الله واعظ طبسی اشاره کرد و افزود: مبنای مدیریت در آستان قدس رضوی توسط تولیت فقید آستان قدس رضوی خدمتگزاری به زائران و عمل به نیات واقفان بود به طوری که با سامان بخشیدن به موقوفاتی که در دوران شاهنشاهی به هدر رفته بود، به پشتوانه درآمد حاصل از نذورات زائران و وقف کنندگان آستان قدس رضوی در آورد.

حجت الاسلام و المسلمین محسن  کازرونی تصریح کرد: تولیت فقید آستان قدس رضوی، با ایجاد یک تشکیلات منسجم به لحاظ اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی با محوریت خدمت به زائران علی ابن موسی الرضا (ع) این آستان را به یکی از پرجاذبه ترین و پرقدرت ترین تشکیلات در جمهوری اسلامی تبدیل کرد.

آیت الله واعظ طبسی از مروجان بزرگ وقف

عضو خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: به واسطه همین تدبیر و درایت آن مرحوم، موقوفات متعلق به حضرت رضا(ع) افزایش چند برابری یافت و می توان آیت الله واعظ طبسی را از مروجان بزرگ وقف در کشور دانست.

عضو هئیت امنای کمیته امداد امام خمینی(ره) افزود: مرحوم آیت الله واعظ طبسی به واسطه سوابق انقلابی، سیاسی و علمی خود علاوه بر خدمت در بارگاه مقدس رضوی در نهادهای مقدسی مانند مجمع تشخیص مصلحت نظام، مجلس خبرگان رهبری، ریاست حوزه علمیه خراسان  بر عهده داشت و  در جهت اعتلای اسلام و نظام مقدس اسلامی تلاش بسیار کرد.

گفتنی است، مراسم اولین سالگرد ارتحال آیت الله عباس واعظ طبسی، نماینده فقید ولی فقیه در استان های خراسان، تولیت فقید آستان قدس رضوی و مدیرعالی حوزه علمیه خراسان از طرف نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، شورای عالی حوزه علمیه خراسان و تولیت آستان قدس رضوی با  قرائت قرآن توسط حجت الاسلام مهدی شجاع و هاشم روغنی و مدیحه سرائی رضا قانع و سید جعفر ماهرخسار در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد.

انتهای پیام/313/24

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha