چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
کد خبر: 410292
۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۳
شکوفایی تجارت پوشاک اسلامی در اندونزی و آسیا

حوزه/ پدیده شکوفایی تجارت پوشاک اسلامی به اندونزی محدود نمی‌شود. به نظر می‌رسد صاحبان صنایع مد جهانی فرصت‌های شغلی زیادی در بخش صنعت لباس اسلامی می‌بینند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از netralnews، گفته می‌شود صادرات پوشاک اسلامی و محجبه اندونزی به جهان در سال 2016 یک تجارت پرمنفعت به ارزش 4.57 میلیارد دلار بوده است. بر اساس گزارش وزارت بازرگانی اندونزی در دوره 2011-2015، صادرات محصولات لباس‌های اسلامی اندونزی 8.15% سود داشته که در سال 2016 ارزش صادرات پوشاک اسلامی و محجبه توسط اندونزی به جهان با 4.57 میلیارد دلار و به بالاترین سطح رسیده است. این درحالی است که چین، هند و ترکیه بزرگترین صادرکنندگان لباس‌های اسلامی در جهان محسوب می‌شوند.

دیدن سیسوانتو مدیر پروژه فستیوال لباس اسلامی اندونزی در سال 2017 توضیح داد که در می 2016، صادرات به 1.7 میلیارد دلار رسیده است و کشورهای مقصد شامل ایالات متحده آمریکا، ژاپن، آلمان، کره جنوبی، امارات، استرالیا، کانادا، انگلیس، بلژیک و چین هستند.

وی افزود: اندونزی کشوری با اکثریت جمعیت مسلمان به بازار بزرگی برای لباس‌های محجبه و اسلامی تبدیل شده است. طبق آمارها اندونزی به پنجمین بازار مصرف پوشاک اسلامی در جهان (به ارزش 12.69میلیارد دلار) تبدیل شده است.

این پدیده به اندونزی محدود نمی‌شود و به نظر می‌رسد که استفاده از لباس‌های محجبه و پوشیده به یک روند رو به رشد جهانی تبدیل شده است و صاحبان صنایع مد جهانی فرصت‌های شغلی زیادی در بخش صنعت لباس اسلامی می‌بینند. شواهد این امر نیز ورود روز افزون شرکت‌های تجاری لباس به این صنعت در سطح بین المللی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha