پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی

حوزه/ عضو هیئت علمی جامعه المصطفی تصریح کرد: اگر کارهای ما برای رضای خدا باشد رنگ عبادی به خود می‌گیرد و علاوه بر اینکه این مسائل مشکلات روزمره ما را برطرف می‌کند با ثواب اخروی نیز همراه است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی شامگاه شنبه در مسجد سید اصفهان با اشاره به روایتی پیرامون فضائل حضرت زهرا(س) عنوان کرد: یکی از همسران پیامبر(ص) می‌گوید من به خانه حضرت زهرا(س) رفتم و دیدم آسیاب می‌چرخد و حضرت زهرا(س) جو در آن می‌ریزد، تعجب کردم رفتم نزد پیامبر(ص) و ماجرا را گفتم حضرت فرمودند: تعجب نکن وقتی کار فاطمه زیاد شد و خداوند دید کارهای او زیاد و امورش مشکل است خداوند فرشته‌ای را فرستاد که در کارها او را یاری کند.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی با بیان روایتی از حضرت علی(ع) درخصوص ویژگی‌های حضرت زهرا(س) اذعان کرد: حضرت علی(ع) فرمودند: فاطمه، ۵ ویژگی (منحصر به فرد) داری، عالم ترین انسان به خدا هستی، تمام وجود تو رنگ الهی دارد، نیکوکار و گرامی‌ترین نزد خداوند هستی، همه وجود تو سرشاز از پرهیز، ترک معصیت و خوف از خدا است.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با بیان اینکه هر انسانی می‌تواند این ویژگی ها را در زندگی خود نهادینه کند اظهار کرد: برای رسیدن به نیکویی طبق آیات قرآن لازم است انسان از آنچه که دوست دارد انفاق کند در غیر اینصورت کسی نیکوکار نخواهد شد.

وی افزود: برای دفع حوادث و بلاهایی که امروز بیش‌تر از گذشته دامان بشریت را گرفته باید صدقه داد و به خصوص قربانی کردن و توزیع گوشت قربانی در میان فقرا و نیازمند یکی از راه‌کارهای اساسی برای دفع بلاها است.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی با اشاره به آیه 26 سوره یونس یادآور شد: هرکس کار خیری انجام دهد، ضرر نمی‌کند چنانکه خداوند جایگزین آن را به او باز می‌گرداند و از آن بالاتر پاداشی به او می‌دهد، کاری می‌کند که در زندگی درمانده نشود و در نهایت او را به بهشت می‌برد.

وی در ادامه با اشاره به علم حضرت زهرا(س) نسبت به وجود خداوند متعال عنوان کرد: هر انسانی از یک راه خدا را می‌شناسد، لکن به طور عمده خداشناسی از 3 طریق استدلال و مباحثه، فطرت و نگریستن به آثار و مخلوقات خداوند حاصل می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با تاکید بر این موضوع که همه اعمال انسان باید برای قرب الهی باشد خاطرنشان کرد: اعمل انسان به دو دسته تعبدی و توسلی تقسیم‌بندی می‌شود، در اعمال تعبدی لازم است هدف رضای الهی باشد در غیر این‌صورت اعمال باطل می‌شود.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی افزود: اگر کارهای ما برای رضای خدا باشد رنگ عبادی به خود می‌گیرد و علاوه بر اینکه این مسائل مشکلات روزمره ما را برطرف می‌کند با ثواب اخروی نیز همراه است.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی در پایان عنوان کرد: عده‌ای امروز تا مشکلی در جامعه می‌بینند از عبادات خود می‌کاهند در حالی‌که عمل هرکس مربوط به خود اوست و گناه کسی به گردن دیگری نخواهد افتاد لکن نباید بندگی را به مسائل اجتماعی گره بزنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha