سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
کد خبر: 410310
۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۵
عزاداری فاطمیه در مؤسسه کوثر هلند

حوزه/ مؤسسه فرهنگی کوثر در شهر لاهه هلند، شب گذشته مجلس سوگواری با شکوهی را با مشارکت جمعی از شیعیان شهرهای مختلف هلند برگزار کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، به مناسبت فرا رسیدن ایام شهادت حضرت فاطمه سلام الله علیها مؤسسه فرهنگی کوثر در شهر لاهه هلند، شب گذشته مجلس سوگواری با شکوهی را با مشارکت جمعی از شیعیان شهرهای مختلف هلند برگزار کرد.

پس از اقامه نماز مغرب و عشا، نخستین بخش مراسم تلاوت آیاتی از قرآن کریم بود و پس از آن زیارت نامه حضرت فاطمه(ع) قرائت شد.

در بخش بعدی مراسم، یکی از جوانان حاضر در مراسم، بخش هایی از زندگی و سیره نورانی حضرت زهرا(ع) را به زبان هلندی برای حاضران بیان کرد.

سخنران این مراسم حجت الاسلام سید علی السعبری بود که سخنرانی خود را با این آیه آغاز کرد که خداوند می فرماید:

وَإِذْ قَالَتِ الْمَلَائِكَةُ يَا مَرْيَمُ إِنَّ اللَّـهَ اصْطَفَاكِ وَطَهَّرَكِ وَاصْطَفَاكِ عَلَى نِسَاءِ الْعَالَمِينَ ﴿ال عمران٤٢﴾.

 وی در سخنان خود به مقایسه میان ویژگی ها و زندگی حضرت مریم و حضرت زهرا سلام الله علیهما در فضیلت و طهارت و نزدیکی به خدای متعال پرداخت.

سخنران مراسم سپس به توضیح و تبیین واژه اصطفاء در این آیه پرداخت و گفت: خداوند متعال بنا بر این آیه حضرت مریم را بر تمام جهانیان برتری داد و همین اتفاق درباره پیامبر و حضرت زهرا نیز رخ داد و خداوند آنها را بر مام مخلوقات خود برتری داد.

السعبری افزود: از دیگر ویژگی های حضرت مریم این است که خداوند متعال کفالت او را بر عهده گرفت و صدای فرشتگان را می شنید و خداوند او را پاک و پاکیزه قرار داد و خداوند تمام این .یژگی ها را به حضرت زهرا نیز عطا کرد.

در پایان مراسم نیز حاضران به عزاداری و سینه زنی و ذکر مصیبت حضرت زهرا پرداختند و همگی میهمان سفره شام اهل بیت شدند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha