جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کاردینال‌های واتیکان خواستار برکناری پاپ فرانسیس هستند

حوزه/ بعضی از کاردینال‌ها که پاپ فرانسیس را هنگام انتساب مورد پشتیبانی قرار داده بودند، اکنون به خاطر ترس از اصلاحات بحث برانگیز، خواهان استعفای او هستند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از christianpost، بعضی از کاردینال‌ها در واتیکان که پاپ فرانسیس را هنگام انتساب مورد پشتیبانی قرار داده بودند، اکنون به خاطر ترس از اصلاحات بحث برانگیز او که می‌تواند باعث شکاف در کلیسا شود، خواهان استعفای او هستند. این مسئله ثابت می‌کند که بزرگترین تهدید علیه پاپ کنونی کلیسا از درون خود واتیکان برخاسته است.

این گزارش که به نظر معتبر می‌رسد برای نخستین بار توسط  آنتونیو سوسی، روزنامه نگار کاتولیک متخصص واتیکان در روزنامه ایتالیایی لیبریو منتشر شده است. در این گزارش آمده است که حدود 12 تن از کاردینال‌هایی که به پاپ فرانسیس رای داده‌اند اکنون قصد دارند او را متقاعد به بازنشستگی کنند.

سوسی در گزارش خود نوشته است: ترس کاردینال‌ها به خاطر تفرقه قریب الوقوعی در واتیکان است که می‌تواند از اصلاحات خطرناک‌تر باشد. چهار سال پس از کناره گیری پاپ بندیکت شاندزدهم و ورود برگولیو به صحنه، وضعیت کلیسای کاتولیک در لبه پرتگاه تفرقه قرار دارد که می‌تواند حتی از لوتر نیز خطرناک تر باشد.

وی اشاره کرد: سیاست‌های سهل گیرانه پاپ فرانسیس در مسائلی چون اخلاق جنسی، دوباره ازدواج کردن کاتولیک‌ها و روابط دوستانه خارجی با دیگر مذاهب نگرانی‌هایی را نه تنها برای سنت‌گرایان کاتولیک بلکه برای مترقیان ایجاد ساخته است. و کاردینال‌ها نگران از هم پاشیدگی کلیسا به عنوان یک نهاد هستند.

سوسی همچنین گزارش داد که جناحی که اکنون خواستار استعفای پاپ فرانسیس هستند همان کسانی می‌باشند که چهار سال پیش از خورخه ماریو برگولیو حمایت کرده و بی صبرانه خواستار تبدیل شدن او به پاپ فرانسیس و جانشینی پاپ بندیکت شانزدهم بودند. اکنون همین گروه خواستار برکناری فرانسیس و روی کار آمدن کاردینال پیترو پارولین وزیر امورخارجه واتیکان هستند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha