سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
نوجوانان

حوزه/ یک محقق و پژوهشگر حوزوی با اشاره به نقش مبلغان و مبلغات در کاهش آسیب های اجتماعی، گفت: توجه به تربیت دینی در خانواده، به اصلاح و تعالی جامعه منجر می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از لرستان، حجت الاسلام اسدی، صبح امروز در نشست اخلاقی تربیتی، که با حضور خواهران طلبه و در مدرسه علمیه نجمیه شهرستان ازنا برگزار شد، با اشاره به نقش والای زن در استحکام و پیوند روابط خانواده و اجتماع، اظهار داشت: زنان در تربیت نسلی سالم و صالح نقشی اساسی دارند و باید با تمام توان در راستای تربیت افرادی مؤمن و انقلابی برای جامعه گام بردارند.

وی با بیان اینکه تربیت دینی در خانواده می تواند به اصلاح و تعالی جامعه منجر شود، تصریح کرد: زنان در خانواده باید با الگودهی مناسب به فرزندان، آنان را با آموزه‌های اخلاقی اسلامی انس دهند.

این استاد حوزه در ادامه با اشاره به جایگاه خطیر خواهران مبلغه در توسعه و تقویت آموزه های دینی در بین افراد جامعه، خاطرنشان کرد: مبلغان در کاهش آسیب های اجتماعی، نقش پررنگی دارند و می توانند زمینه ساز تربیت نسلی مؤمن و پویا در جامعه باشند.

حجت الاسلام اسدی با بیان این‌که مبلغان باید با قدر دانستن جایگاه خود و اخلاص و دلسوزی، در جهت تقویت و تعمیق آموزه های دین مبین اسلام و مکتب اهل بیت(ع) گام بردارند، تأکید کرد: اخلاق نیک و سعه صدر در تبلیغ، از جمله مواردی است که مبلغان باید در رسالت خود، به انجام آن اهتمام ویژه ای داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه طلاب باید با خلق نیکو، نشاط و پویایی رسالت امر به معروف و نهی از منکر خود را انجام دهند، بیان داشت: طلاب باید با صبر و حوصله و مجهز بودن به علم تبلیغ، پاسخگوی سؤالات و شبهات مخاطبان، به ویژه نسل جوان باشند.

این استاد حوزه، رسیدگی به مشکلات مردم و حل آنها را نیز، از دیگر رسالت های مبلغان برشمرد و گفت: مبلغان با تواضع و فروتنی می توانند در جهت حل مشکلات مخاطبان خود، اقدام نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha