پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت‌‌الاسلام والمسلمین یعقوبی- امام جمعه بجنورد

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: شیاطین عالم و دشمنان اسلام می‌خواهند جهل علمی را گسترانیده و با گردباد شبهه و گرداب شهوت روحیه استکبارستیزی و باورهای اعتقادی نسل جوان ما را از بین ببرند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی پیش از ظهر امروز در دومین نشست حوزه و دانشگاه با موضوع «تأثیر فضای مجازی بر محیط خانواده و با محوریت موضوع طلاق» اظهار داشت: ایجاد تردید در باورها و اعتقادها برای ترویج سبک زندگی و فرهنگ غرب مهم‌ترین هدف دشمنان اسلام است.

وی افزود: برای جوامع غربی و دشمنان اسلام، کافر شدن افراد جامعه اسلامی ملاک نیست بلکه همین‌قدر که افراد جامعه دینی ما در برابر اعتقادات و باورهای اسلامی خود دچار شک و تردید شوند برای آن‌ها کافی است.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه فضای مجازی می‌تواند هم خوب باشد و هم بد، گفت: اگر فضای مجازی ما را به مسیر خدا، توحید، کمال و بندگی هدایت کند، خوب است و اگر ما را در میدان عمل گرفتار شبهه و شرک نماید، بد است.

امام‌جمعه بجنورد گفت: شیاطین عالم و دشمنان اسلام می‌خواهند جهل علمی را گسترانیده و با گردباد شبهه و گرداب شهوت روحیه استکبارستیزی و باورهای اعتقادی نسل جوان ما را از بین ببرند؛ ازاین‌رو باید همواره در مقابل توطئه‌های شوم دشمن هوشیار باشیم.

وی با اشاره به اینکه شبهه افکنی و شهوت گستری مهم‌ترین آسیبی‌هایی هستند که فضای مجازی برای جامعه اسلامی دارد، افزود: در فرهنگ قرآن و روایات دو نوع طعام جسم و روح وجود دارد که انسان نباید بی‌گدار به آب بزند و هر طعامی را مصرف کند.

وی با اشاره به حدیثی از امام حسن(ع) گفت: حضرت می‌فرماید: «عَجِبْتُ لِمَنْ یتَفَکَّرُ فی مَأْکُولِهِ کیْفَ لا یَتَفَکَّرُ فی مَعْقُولِهِ»؛ در شگفتم از کسی که در خوراک خود فکر می‌کند اما در مورد طعام روحش تفکر نمی‌کند.

استاد حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: برخی از انسان‌ها بدون هیچ‌گونه تحقیق و بررسی و حتی لحظه‌ای فکر کردن، هر نوع پیامی که در فضای مجازی دریافت می‌کنند را  قبول کرده و بدتر از آن این است که آن پیام را هم منتشر می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین یادآور شد: ما نباید هر صدایی را شنیده و هر چیزی را بدون فیلتر نگاه ‌کنیم؛ زیرا تأثیر آن‌ها بر روح و قلب ما بسیار زیاد بوده و می‌تواند مخرب روح و جان ما باشد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه بهداشت تنها برای جسم نیست، بلکه بهداشت روح بسیار مهم‌تر است، تصریح کرد: اگر می‌خواهیم جامعه و به‌ویژه جوانان در برابر خطرات مصون بمانند باید مراقب آسیب‌هایی فضای مجازی باشیم.

وی با اشاره اینکه خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: «إِنَّ الشَّيَاطِينَ لَيُوحُونَ إِلَىٰ أَوْلِيَائِهِمْ لِيُجَادِلُوكُمْ»؛ شیطان‌ها با آن‌هایی که زمینه‌اش را دارند ارتباط برقرار می‌کنند، گفت: از این آیه می‌توان به این نتیجه رسید که اگر در فضای شیاطین عالم گرفتار شویم، ما هم‌ رنگ آن‌ها را به خود خواهیم گرفت، بنابراین باید در استفاده از فضای مجازی دقت های لازم را انجام دهیم تا گرفتار توطئه های شیاطین عالم نشویم.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha