شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله حبیب الله مهمان نواز

نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری گفت: همه ما مسلمانان برادر دینی هم هستیم و کمک به یکدیگر یک وظیفه دینی و شرعی است و برای انسان مسلمان شایسته نیست که برادر دینی خود را در سختی و مشکلات زندگی تنها بگذارند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، آیت‌الله حبیب‌الله مهمان‌نواز پیش از ظهر امروز در دیدار با مدیرکل و کارکنان کمیته امداد استان به مناسبت فرارسیدن هفته احسان و نیکوکاری اظهار داشت: کمک کردن به فقیران و نیازمندان پس از فریضه‌های واجب، افتخار بسیار بزرگی که نصیب همه افراد نمی‌شود.

وی افزود: خدمات‌رسانی به مستمندان و افراد بی‌بضاعت در جامعه مهم است و فضیلت هیچ عبادتی بالاتر از گره‌گشایی از کار نیازمندان نیست.

آیت‌الله مهمان‌نواز بابیان اینکه کمیته امداد امام خمینی (ره) یک‌نهاد برخاسته از دل انقلاب اسلامی است، گفت: این نهاد یکی از نهادهای مهم و ضروری انقلاب اسلامی است که یکی از اهداف مهم انقلاب اسلامی ایران هم کمک به محرومان و مستضعفان و از بین بردن فاصله طبقاتی در جامعه است.

وی اظهار داشت: تاکنون خدمات زیادی به اقشار مختلف مردم و نیازمندان جامعه از سوی این نهاد ارائه که این خدمات باعث دمیده شدن روحیه امید در بین اقشار مختلف جامعه شده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری در خراسان شمالی تصریح کرد: کمیته امداد پناهگاهی مطمئن برای حمایت از نیازمندان و اقشار آسیب‌پذیر است که مردم می‌توانند از طریق این نهاد به فقرا و مستمندان امدادرسانی کنند.

وی بابیان اینکه دل‌مشغولی به کارهای دنیا، افراد جامعه را از یاری‌رساندن به نیازمندان و ایتام دور کرده، گفت: ما مسلمانان برادر دینی هم هستیم و کمک به یکدیگر یک وظیفه دینی و شرعی است و برای انسان مسلمان شایسته نیست که برادر دینی خود را در سختی و مشکلات زندگی تنها بگذارند.

آیت‌الله مهمان‌نواز فرهنگ نیکوکاری را در مکتب اسلام به لحاظ معنوی و اجتماعی مهم دانست و افزود: هفته احسان و نیکوکاری فرصتی مناسب برای ترویج این فرهنگ متعالی در جامعه است.

وی ادامه داد: جشن نیکوکاری صرف‌نظر از هدایایی که طی آن جمع‌آوری می‌شود به گسترش و تقویت هرچه بیشتر فرهنگ احسان، انفاق، کمک به همنوع و انسجام اجتماعی در جامعه کمک می‌کند.
نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری بابیان اینکه باید با حفظ آبروی انسان‌ها نگاه ویژه‌ای به قشر مستضعف جامعه بشود گفت: چه‌بسا افراد و خانواده‌های نیازمندی در شهر زندگی می‌کنند و سخت نیازمندند اما برای حفظ آبروی خود حاضر نیستند به کمیته امداد یا هر نهاد حمایتی دیگر مراجعه کنند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از نهادهای مؤثر فرهنگی و اجتماعی که تلاش‌های ارزشمند آن در حمایت از نیازمندان در جامعه مشهود است نهاد کمیته امداد بوده و جا دارد از زحمات کارکنان این نهاد در حمایت از خانواده‌های نیازمند و دستگیری از اقشار آسیب‌پذیر جامعه تقدیر کنیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha