جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
پژوهش

حوزه/ معاون فرهنگی دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) گفت: حرکت از آموزش حافظه محور به آموزش کاربردی و پژوهش های موضوع محور، به سمت پژوهش های مسئله ضروری است .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام مسعود عمرانی، معاون فرهنگی دانشگاه بین المللی امام رضا(ع)، امروز در افتتاحیه سلسله همایش های مرجعیت علمی و فصل تحول علوم انسانی که در تالار همایش دانشگاه امام رضا(ع) مشهد برگزار می شود، پیرامون ضرورت برگزاری این برنامه و تشکیل دبیرخانه آن در مشهد، گفت: از شرایط حیاتی و مهم، ظهور توجه و گرایش بشریت به تمدن جهانی براساس عدالت، معنویت و عبودیت یعنی تمدن اسلام است.

وی با بیان این که تمدن مشتمل بر نظام ها و ساختارهای هماهنگ با شبکه هستی مبتنی بر توحید و منجر به احساس حضور بی نهایت خداوند است، گفت: این توجه و گرایش زمانی حاصل خواهد شد که نظریات اسلام در عرصه اداره حکومت و تمدن سازی و تولید علم اسلامی فراهم شده و بتوانیم نمونه ای موفق از حکومت و تمدن اسلامی را به منصه ظهور برسانیم و البته علوم انسانی و غیر آن را با روش های اسلامی به اثبات برسانیم.

وی در ادامه هدف از برگزاری این سلسله نشست ها را بسترسازی جهت پرورش نیروهای متخصص با توان صاحب نظری و فرضیه سازی در علوم بیان کرد و افزود: آشنایی بیشتر دانشجویان با افق های نو پژوهشی در زمینه الگوهای علم اسلامی و جدیدترین نظریات مطرح شده در این زمینه و همچنین گفتمان سازی و ترویج مباحث تولید علم اسلامی در فضای علمی مشهد در حوزه و دانشگاه از جمله این اهداف است.

حجت الاسلام عمرانی، در ادامه سخنانش، مسئله محوری، تفکر محوری و هماهنگی را از راهبردهای این برنامه عنوان کرد و افزود: حرکت از آموزش حافظه محور به آموزش کاربردی و پژوهش های موضوع محور، به سمت پژوهش های مسئله محور از جمله موارد مهم مطرح در این سلسله همایش ها است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha