جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام و المسلمین علی عباسی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: کمک به هم نوع و یاری رساندن به نیازمندان وظیفه دینی و شرعی همه ما مسلمانان است.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی، امروز در دیدار با مدیران و معاونین مدارس علمیه قزوین، ضمن قدردانی از تلاش‌های اساتید و کادر علمی مدارس، به برنامه ریزی منظم برای طلاب و اساتید در طول سال اشاره کرد و اظهار داشت: باید تلاش نماییم تا چشم انداز بهتری در زمینه های علمی و پژوهشی برای طلاب و اساتید داشته و برنامه های خوبی برای آنان پیش بینی کنیم.

مدیر حوزه علمیه قزوین در ادامه سخنان خود، با اشاره به فرارسیدن سال جدید، و با بیان این که کمک به  نیازمندان در این روزها بسیار ارزشمند است، گفت: یکی از مهمترین ابزاری که می‌تواند به از خودگذشتگی انسان عینیت دهد، کمک به دیگران و شریک شدن در غم آنان است.

وی افزود: اینکه در قرآن می‌فرماید اگر شما احسان و نیکی به دیگران می‌کنید، در واقع به خود نیکی کرده‌اید، از این نگاه قابل بررسی است که وقتی به دیگران کمک می‌کنیم، در درجه اول به خودمان احسان کرده‌ایم.

استاد حوزه علمیه قزوین ادامه داد: در قرآن کریم، یکی از صفات مؤمنین این است که در اموال و ثروت‌های شان، حقوق معین برای محرومین دارند و بر این اساس می‌توان گفت این کار باعث تزکیه مال و نفس این افراد می‌شود.

حجت الاسلام  والمسلمین عباسی گفت: فضای کمک به فقرا،‌ مستمندان و نیازمندان ابعاد تربیتی و آثار درونی دارد که خداوند بر همین اساس تأکیدات فراوانی کرده تا همه آحاد جامعه را از این آثار نورانی بهره‌مند کند.

مدیر حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: افرادی که توانایی دارند، باید زندگی خود را به صورت جدی، در مسیر دستگیری از مستمندان قرار دهند و البته بدانند که خداوند نیز، پاداش خوبی نصیب آنان خواهد نمود.

وی خاطرنشان کرد: نبی مکرم اسلام(ص) فرموده اند که خدا بندگانی دارد که در بهشت فرمانروایی می‌کنند؛ پرسیده شد چه کسانی در بهشت فرمانروایی ‌می‌کنند؟ فرمود: کسانی‌ که نیاز مؤمنی را برطرف می‌کنند و این کار را در بین خودشان مخفی نگه می‌دارند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha