چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام زارع  مدیر واحد تبلیغ اینترنتی معاونت تبلیغ حوزه های علمیه:

حوزه/ حجت الاسلام زارع گفت: تبلیغ در اجتماع یکی از وظایف مهم طلبگی است و ما باید در جایی تبلیغ کنیم که مردم حضور دارند و یکی از فضاهایی که مردم به صورت گسترده حضور دارند فضای مجازی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام زارع یکشنبه شب در گردهمایی طلاب رسانه‌ای مدارس علمیه قم  که در مدرسه معصومیه برگزار شد،  با بیان اینکه دفاع از حرم، هم دفاع از ساختمان‌های حرم و هم دفاع از مبانی و اعتقادات است گفت: ما باید جایگاه خود را در بحث دفاع از حرم مشخص کنیم و بدانیم در کجای دفاع از حرم ایستاده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری فرمودند اهمیت فضای مجازی به اندازه اهمیت انقلاب اسلامی است افزود: ما برای دین، مذهب و سبک زندگی اسلامی انقلاب کرده‌ایم و امروز فضای مجازی اهداف انقلاب را مورد تهدید قرار داده است.

مدیر واحد تبلیغ اینترنتی معاونت تبلیغ حوزه علمیه بیان کرد: فضای مجازی آسیب فراوانی دارد و ما طلبه‌ها نباید تنها نظاره‌گر باشیم تا این فضا جوانان کشور ما را فریب دهد؛ هدف ما از طلبگی دفاع از دین و سبک زندگی اسلامی در جامعه است و باید با فعالیت در فضای مجازی با آسیب‌های آن مقابله کنیم.

وی تصریح کرد: برای مقابله با دشمنان باید به تجهیزاتی که آنها دارند مجهز باشیم؛ امروز تهاجم فرهنگی از طریق شبکه‌های مجازی است چراکه بیشترین تأثیر را این شبکه‌ها دارد.

حجت الاسلام زارع عنوان کرد: مخاطبان ما در فضای مجازی نامحدود هستند و این فضا تأثیر بسیاری می‌تواند داشته باشد، ماندگاری مطالب در فضای مجازی بسیار بیشتر است و به‌عنوان صدقه جاریه باقی خواهد ماند.

وی ابراز داشت: جوانان به‌ عنوان یکی از اقشار آسیب‌پذیر جامعه بیشترین فعالیت را در فضای مجازی دارند و به همین دلیل بیشترین هجمه‌های دشمان نیز به همین سمت است و این هدف را نشانه گرفته‌اند.

مدیر واحد تبلیغ اینترنتی معاونت تبلیغ حوزه علمیه گفت: مقابله با شبهات و هجمه‌ها، یکی دیگر از دلایلی است که باید در این عرصه حضور داشته باشیم چراکه شبهات خاصی در این فضا مطرح می‌شوند و ما به‌عنوان طلاب علوم دینی باید این شبهات را پاسخ دهیم.

وی بیان کرد: تبلیغ در اجتماع یکی از وظایف مهم طلبگی است و ما باید درجایی تبلیغ کنیم که مردم حضور دارند و یکی از فضاهایی که مردم به‌صورت گسترده حضور دارند فضای مجازی است.

حجت الاسلام زارع گفت: برای تبلیغ دین باید با روشی پیش رویم که بیشترین تأثیر را در جامعه دارد.

وی ادامه داد: طلبه ای که می‌خواهد در حوزه تبلیغ دین فعالیت کند، باید در جایی حضور داشته باشد که عمل و اندیشه مردم در آن فضا متأثر است؛ لازم است مبلغان دینی در فضایی حضور داشته باشند که اکثریت مردم در آنجا حضور داشته باشند.

مدیر واحد تبلیغ اینترنتی معاونت تبلیغ حوزه علمیه گفت: معاونت تبلیغ حوزه علمیه 12 سال است که فعالیت خود را در این عرصه شروع کرده  و اکنون به 11 زبان دنیا فعالیت می‌کند و دوازدهمین زبان که زبان میانماری است به زودی راه‌اندازی می‌شود.

انتهای پیام/313/30

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha