پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 410396
۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۵
مسلمانان کانادا به در خانه‌های مردم می‌روند

حوزه/ هزاران مسلمان کانادایی در شهرهای مختلف این کشور، با سر زدن به خانه‌های مردم و توزیع اعلامیه‌ها و تبلیغات دینی سعی در از بین بردن سوءتعابیر و سوءتفاهمات درباره اسلام داشتند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»به نقل از ctvnews، هزاران نفر از مسلمانان کانادایی روز گذشته در سرتاسر این کشور به درب خانه‌های مردم رفته و با توزیع اعلامیه‌ها و تبلیغات دینی به منازل مردم سعی در مبارزه با سوءتعبیرها و سوءتفاهمات درباره اسلام داشتند. این جنبش در بیش از 100 شهر و روستای مختلف کانادا انجام شده و در هر شهر ده‌ها تن از جوانان مسلمان به خیابان‌ها آمده و با سرزدن به خانه‌های مردم، از آن‌ها خواستند سئوالاتشان را درباره اسلام جویا شوند. این کمپین که در سرتاسر کانادا به راه افتاده «درک اسلام» نامیده شده و در آن مسلمانان قصد دارند از محله‌های مختلف شهرها و روستاهای این کشور بازدید کنند، به سراغ خانه‌های مردم بروند و ارتباطی دوستانه با آنان برقرار کنند.
برای مثال در شهر استراتفورد در انتاریوی کانادا 60 تن از جوانان مسلمان در این حرکت شرکت کردند. ساکنان استراتفود نیز از تلاش جوانان مسلمان برای بیان باورهایشان قدردانی کردند.
احسان سردار یکی از اعضای انجمن جوانان مسلمان در این باره می‌گوید: ما معتقد به عشق و دوستی برای همگان و نفرت برای هیچ کس هستیم و از نظر ما منفی‌گرایی‌هایی که اسلام را احاطه کرده قطعا اشتباه است، ما به اینجا آمده‌ایم که این طرز تفکر نادرست را اصلاح کنیم.
جرج رافی یکی از ساکنان این شهر گفت: ما اطلاعات زیادی درباره باورهای آن‌ها نداریم ولی خوب است که بدانیم.
درحالی که عده‌ای از ساکنان کانادایی آمدن مسلمانان به درب خانه‌هایشان را سرزده و غیرضروری توصیف کردند، اسیلین مکالی یکی دیگر از ساکنان این شهر می‌گوید: آن‌ها این طرز تفکر را به سبب جهل و ناآگاهی، و پیش‌داوری درباره مسلمانان دارند، اما به نظر من این حرکت جالبی بود. من فکر می‌کنم خوب است که بچه‌ها در جامعه شاهد چنین برخوردهایی باشند.
این گروه اسلامی همچنین قصد دارند در 11 مارس روز درهای باز برگزار کنند. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha