شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام صادقی سرایانی

حوزه/ استاد حوزه علمیه مشهد با بیان اینکه توصیه و سفارش تمام شهدا همراهی ولایت و رهبری است، گفت: ۹۵ درصد شهدا در وصیت‌نامه‌های خود تأکید کرده‌اند که « نگذاریم ولایت تنها بماند» و ۵ درصد هم از این کلمه استفاده کرده‌اند « رهبری را تنها نگذارید» یعنی ۱۰۰درصد شهدا گفته‌اند ولایت و رهبری را تنها نگذارید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌  محمد صادقي سراياني، جانباز ۷۰ درصد، صبح امروز در جمع طلاب شیروان در محل مسجد جامع این شهر اظهار داشت: وظیفه ما در قبال شهدا این است که نگذاریم خونشان پایمال شود.

وی با بیان از طرف شهدا برای شما دو پیام دارم، افزود: نخست اینکه نگذاریم خون شهدا پایمال شود و دوم اینکه نگذاریم ارزش‌هایی که شهدا به خاطر آن به خاک و خون افتادند زیر دست‌وپا لگدمال شود چراکه شهدا جانشان را از سر راه نیاورده‌اند و جان خود را فدا نکرده‌اند که اکنون در این کشور رشوه‌خواری و باندبازی و ... باشد.

این روحانی جانباز تأکید کرد: شهدا به این حرف امام اعتقاد داشتند که انقلاب ما مقدمه ظهور امام زمان(عج) است، ازاین‌رو تأکید داشتند که ولایت و رهبری را به‌هیچ‌عنوان تنها نگذاریم و همیشه همراه ولایت و رهبری باشیم.

حجت‌الاسلام‌ صادقي سراياني در بخش دیگری با اشاره به روایتی از رسول اکرم (س) گفت: رسول اکرم می‌فرمایند: رابطه دوستی با اهل‌بیت من در هفت موقعیت حسّاسی که هول و هراس آن مواقف خیلی بزرگ است، سودبخش است؛ هنگام مرگ، در قبر، هنگام رستاخیز، هنگام گرفتن نامه اعمال، وقت حساب، کنار میزان و سنجش اعمال و هنگام عبور از صراط.

وی با بیان اینکه حب اهل‌بیت دو قسمت دارد، حب ظاهری و حب باطنی، اظهار داشت: همین‌که برای امام حسین (ع) سینه می‌زنیم همین‌که می‌گویند بیست میلیون نفر کربلا رفته‌اند این حب ظاهری است اما چون این کارها دارای انگیزه باطنی است که اگر آن انگیزه نبود این سینه‌زنی‌ها و پیاده‌روی‌ها هم انجام نمی‌شد، لذا این قسمت باطنی حب اهل‌بیت پنهان است.

استاد حوزه علمیه مشهد با اشاره به اینکه طبق فرموده پیامبر (س) حب اهل‌بیت (ع) در هفت جا بدرد انسان می‌خورد، گفت: اما حب فاطمه در 100 جا بدرد انسان می‌خورد که هفت جای آن با اهل‌بیت دیگر مشترک است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha