جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام کامران پنام - معاون پژوهش حوزه علمیه استان لرستان،

حوزه/ نشست معاونان پژوهش مدارس علمیه استان لرستان، به منظور تبادل نظر برای پیشبرد و تعیین مصوبات پژوهشی هدفمند و کاربردی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد، حجت الاسلام کامران پنام، معاون پژوهش حوزه علمیه استان لرستان، صبح امروز، در نشست معاونان پژوهش ۱۳ مدرسه علمیه استان لرستان، که در محل سالن اجتماعات مدیریت حوزه استان برگزار شد، اظهار داشت: پژوهش و تحقیق از ضروریات حوزه، تحصیل و تبلیغ است، لذا مدیران و معاونان پژوهش مدارس تلاش کنند تا با ایجاد انگیزه، طلاب را به سوی خلق آثار پژوهشی و نگارش های بنیادی سوق دهند.

معاون پژوهش حوزه علمیه استان لرستان با بیان اینکه خروجی حوزه باید به تحقیق و پژوهش منجر شود، بیان داشت: باید طلاب را از همان پایه های اول تحصیل، به پژوهش تشویق و آنان را با اصول و اهداف پژوهش های کاربردی و ماندگار آشنا کرد تا از همان سال های اولیه تحصیل دست به قلم باشند.

وی بر ضرورت انتشار نشریات در مدارس علمیه تاکید و خاطر نشان کرد: برای تهیه نشریات در مدارس علمیه از ظرفیت و توان علمی پژوهشی طلاب استفاده شود.

حجت الاسلام پنام با اشاره به اینکه حضور مستمر معاونان پژوهشی در مدارس برای مشاوره و تقویت آثار پژوهشی طلاب ضروری است تصریح کرد: برای انسجام بخشی به فعالیت های پژوهشی در مدارس نیاز است برای معاونان پژوهش دفاتر مستقل ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه در طول سال نیز اساتید و طلاب نیز با حضور در کارگاههای پژوهشی با اصول علمی و پژوهشی روز آشنا خواهند شد یادآور شد: در این کارگاه‌ها شرکت کنندگان زیر نظر اساتید مجرب، اصول پژوهشی را بصورت منسجم و هدفمند فرا می گیرند.

معاون پژوهش حوزه علمیه استان لرستان در ادامه گفت: برای تبادل نطر و ارائه برنامه های پژوهشی کانال تلگرامی برای مدیران مدارس راه انداری شده است که راهبردهای پژوهشی به مدیران ابلاغ شود.

برپایه این گزارش، در پایان این جلسه نیز مدیران مدارس علمیه لرستان نظرات خود را برای تشویق طلاب به امور تحقیقی و کیفیت بخشی به آثار پژوهشی ارائه دادند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha