جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین هاشم نیازی- نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری

حوزه/ عضو خبرگان رهبری در بزرگداشت مرحوم حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ حمید عیدی، بر ضرورت معرفی علما و بزرگان به جامعه به ویژه نسل جوان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد، حجت الاسلام و المسلمین هاشم نیازی، ظهر امروز در مراسم بزرگداشت مرحوم حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ حمید عیدی(ره) که با حضور طلاب و روحانیون و اقشار مختلف مردم، در مدرسه علمیه کمالیه خرم آباد برگزار شد، اظهار داشت: یاد و نام عالمان و سیره زندگی آنان باید برای همیشه در جامعه زنده بماند.

نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: زنده نگه داشتن یاد و سیره عالمان و بزرگان دین و فرهنگ در جامعه، چراغ راه هدایت زندگی انسان است و باید در جهت معرفی عالمان و اساتید بزرگ در جامعه قدم برداریم.

وی با اشاره به اینکه عالمان دینی همواره منشاء اثرات و برکات در جامعه بوده اند، تصریح کرد: عالمان و بزرگان دین همواره در جهت احیای ارزش های اسلامی و گسترش معارف دینی و علمی قدم برداشته و همواره پناهگاه مردم بوده و هستند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به خدمات گران بهای مرحوم حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ حمید عیدی(ره)، خاطر نشان کرد: آن عالم و استاد گرانقدر حوزه و دانشگاه، همراه با مرحوم آیت الله کمالوند(ره) در تأسیس مدرسه علمیه کمالیه زحمات زیادی را متحمل شد و سال ها عمر بابرکت خود را در راه تربیت طلاب و دانش آموزان این دیار و تربیت نسلی مؤمن و کارآمد صرف نمود.

حجت الاسلام والمسلمین نیازی با اشاره به اینکه مرحوم حجت الاسلام والمسلمین عیدی(ره)، خداشناس، اهل مراقبه، منظم، پژوهشگر و مؤلف بود، یادآور شد: خدمات گسترده ایشان در حوزه و دانشگاه، موجب تعلیم و تربیت آینده سازان این مرزوبوم شده است.

نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری در پایان با بیان اینکه علم مرحوم حجت الاسلام والمسلمین عیدی(ره)، علمی معرفتی بود، اظهار داشت: برای معرفی عالمان دین و اندیشه، باید سیره و خدمات حوزوی و علمی آنان برای نسل جوان بازگو و معرفی شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha