جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 410476
۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۴
منشور روحانیت

حوزه/ نشست فرهنگی «منشور روحانیت» در مدرسه علمیه خواهران الزهرا (سلام الله علیها) محمودآباد استان مازندران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مازندران، خانم خاکپو، کارشناس فرهنگی، در این نشست  با اشاره به منشور روحانیت امام خمینی(ره)، گفت: گفت: امام راحل در این منشور می فرمایند که اگر فقهای عزیز نبودند معلوم نبود امروز چه علومی به عنوان علوم قرآن و اسلام و اهل بیت(علیهم السلام) به خورد توده ها داده می شد و در هر نهضت و انقلاب الهی و مردمی، علمای اسلام  اولین کسانی بوده اند که بر تارک جبینشان  خون و شهادت نقش بسته است.

وی افزود: امام خمینی(ره) در این منشور به صراحت اعلام می کند که خون پاک شهدای حوزه و روحانیت از دیواره های فیضیه گرفته تا سلولهای مخوف و انفرادی شاه، از کوچه خیابان تا مساجد و محراب، از امامت جمعه و جماعات تا خطوط مقدم جبهه ها  و میادین مین، را گلگون کرده است .

وی ادامه داد: زمانی که استکبار از نابودی روحانیت و حوزه ها مایوس شد دو راه ارعاب و سپس نفوذ را برای ضربه زدن انتخاب کرد، ولی به دلیل عدم موفقیت از راه اول، مرحله دوم را تقویت کرده و شعار جدایی دین از سیاست را تبلیغ نمود.

 خاکپور تاکید کرد: اگر فقه در سینه علما مستور بماند، ضرری متوجه جهانخواران نیست، بنابراین روحانیت باید در مسائل جامعه حضور فعال داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: حضرت امام در منشور روحانیت به طلاب عزیز هشدار می دهد علاوه بر اینکه باید مواظب القائات روحانی نماها و مقدس مآبها باشند، از تجربه تلخ روی کار آمدن انقلابی نماها و به ظاهر عقلای قوم که هرگز با اصول و اهداف روحانیت آشتی نکرده اند، عبرت بگیرند که مبادا تفکر و خیانت آنان فراموش شود.

انتهای پیام313/48

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha