سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
حجت الاسلام میرمعزی

معاون پژوهش حوزه های علمیه با بیان اینکه تعداد انجمن های علمی حوزه افزایش خواهد یافت، گفت: انجمن های علمی باید به سمت نیازهای ضروری جامعه سوق داده شوند تا بازوی قوی برای نظام جمهوری اسلامی و پشتیبان نظری مقام معظم رهبری و این نظام مقدس باشند.

حجت الاسلام والمسلمین سیدحسین میرمعزی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به اینکه ایجاد نظام جامع پژوهشی یکی از طرح های نظام واره حوزه است، اظهار داشت: پیش نویس طرح جامع نظام پژوهشی حوزه از سوی معاونت پژوهش حوزه تهیه شده و در حال تکمیل است.

وی یکی از مهم ترین برنامه های معاونت پژوهش حوزه را ورود به بحث نظام آموزش پژوهش محور عنوان کرد و گفت: با برنامه ریزی های انجام شده به دنبال تحقق این مسئله هستیم که از ابتدای ورود طلبه به نظام آموزشی حوزه تا انتهای درس خارج، امر پژوهش همراه با نظام آموزش باشد.

معاون پژوهش حوزه همچنین از محول شدن طراحی مرکز مطالعات راهبردی حوزه به این معاونت خبر داد و گفت: این طرح مورد تاکید مقام معظم رهبری در دست تهیه است و پیش نویس آن تدوین و نظرات متخصصین امر گردآوری شده و در شورای طرح و برنامه بررسی می شود.

حجت الاسلام والمسلمین میرمعزی با بیان اینکه تعداد انجمن های علمی حوزه افزایش خواهد یافت، گفت: در حال حاضر 19 انجمن علمی فعال هستند اما تعدادی از رشته ها فاقد انجمن می باشند و ان شاءالله انجمن های علمی این رشته ها را در آینده تشکیل خواهیم داد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین از جهت محتوا، طرح هایی در دست اقدام است تا بتوانیم انجمن های علمی را به سمت نیازهای ضروری جامعه سوق دهیم تا بازوی قوی برای نظام جمهوری اسلامی و پشتیبان نظری مقام معظم رهبری و این نظام مقدس باشند.

انتهای پیام/313/33  

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha