جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
برگزاری همایش بین‌المللی امور اسلامی در قاهره

حوزه/در همایش امور اسلامی در قاهره با عنوان «نقش رهبران سیاسی، مذهبی، رسانه‌ای و تصمیم‌گیرندگان در ترویج صلح برای رویارویی با تروریسم نمایندگانی از ۳۰ کشور مسلمان حضور خواهند داشت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از الاهرام، قاهره، پایتخت کشور مصر این هفته قرار است میزبان همایش بین‌المللی امور اسلامی باشد. 
بر مبنای اعلامیه‌ای که توسط محمد مختار جمعه، وزیر اوقاف مذهبی و رئیس شورای امور اسلامی مصر خوانده شد، در این همایش که از روزهای شنبه تا دوشنبه تحت نظارت عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر برگزار می‌شود، هیات‌های مذهبی متشکل از رهبران و نمایندگان مذهبی موسسات و نهاد‌های اسلامی از 30 کشور مختلف جهان شرکت خواهند داشت.
این گردهمایی اسلامی «نقش رهبران سیاسی، مذهبی، رسانه‌ای و تصمیم‌گیرندگان در ترویج صلح برای رویارویی با تروریسم» عنوان خواهد داشت و شامل 6 جلسه بوده و با تصویب یک بیانیه‌ و کنفرانس مطبوعاتی بین المللی به پایان می‌رسد.  قرار است 400 تن از روحانیون و علمای مذهبی از دانشگاه الازهر مصر، علاوه بر روشنفکران و صاحب نظران از کشورهای مختلف عربی در این نشست‌ها حضور داشته باشند. 
قاهره در ماه‌های اخیر همایش‌های بین‌المللی اسلامی متعددی برگزار کرده است و ماه پیش نیز میزبان همایش بین‌المللی آزادی و شهروندی بود که با شرکت نمایندگانی از 50 کشور مختلف برگزار شد.
مصر پیشتر از کشورهای عربی و اسلامی خواسته تا در برابر تروریسم متحد شده و خواستار پاکسازی ایدئولوژی دینی افراط گرایی شده بود. السیسی رئیس جمهور مصر سال گذشته گفته بود که جهان اسلام به نقطه عطف خطرناکی رسیده و چالش‌های بی‌سابقه‌ای  موجودیت آن و مردم را مورد هدف قرار داده است. وی افزود که رودرویی با این چالش‌ها نیاز به تلاش منسجم از سوی همه و کنار گذاشتن اختلافات است. 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha