جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
همایش «نقش دانشگاه‌های اسلامی در آموزش عربی به غیربومی‌ها» در اسلام‌آباد

حوزه/یک همایش دو روزه در رابطه با اهمیت آموزش زبان عربی به غیرعربی‌ زبان‌ها با میزبانی دانشگاه بین‌المللی اسلامی در شهر اسلام‌ آباد پاکستان برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از pakobserver، یک همایش دو روزه بین‌المللی با عنوان «نقش دانشگاه‌های اسلامی در آموزش زبان عربی به غیربومی‌ها» در شهر اسلام آباد پاکستان برگزار شد.

این همایش در محوطه مسجد فیصل در دانشگاه بین‌المللی اسلامی اسلام آباد توسط اساتید عربی دانشگاهی برگزار شده و در آن علماء و اساتید دانشگاهی پاکستانی و بین‌المللی، کارشناسان زبان عربی و اعضای هیات‌های علمی پیشکوست دانشگاهی حدود 50 مقاله در رابطه با طرح شیوه‌هایی برای ارتقاء زبان عربی ارائه دادند.

مراسم افتتاحیه این همایش توسط سردار محمد یوسف وزیر امور مذهبی فدرال پاکستان برگزار شد. وی در این مراسم بر اهمیت تدریس زبان عربی به جوانان مسلمان تاکید کرده و آن را پیش شرط لازمی برای درک تعالیم اسلامی نامید. وی افزود که دولت پاکستان بر ارتقاء زبان عربی و قرآن مجید به ویژه به جوانان تاکید دارد.

محمود طلحا یکی از نمایندگان مجلس سنای پاکستان نیز طی سخنانی در این همایش به یادگیری زبان عربی در میان جوانان تاکید کرده و گفت که جوانان مسلمان با آموختن زبان عربی درک بهتری از قرآن به دست خواهند آورد.

دکتر احمد یوسف الدرویش مدیر دانشگاه بین المللی اسلامی در اسلام آباد نیز در سخنرانی‌اش گفت: زبان عربی زبان پیامبر اسلام (ص)  و قرآن مجید است و هر مسلمانی وظیفه دارد راه هدایت زندگی را از حضرت محمد (ص) و قرآن بیاموزد.

در این همایش سفیر سودان و دیپلمات‌هایی از کشورهای مختلف اسلامی نیز حضور داشتند و آخرین جلسات این گردهمایی امروز سه شنبه در مسجد دانشگاهی فیصل به پایان خواهد رسید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha