چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام صادقی سرایانی

حوزه/ استاد حوزه مشهد گفت: دشمنان قسم‌خورده نظام اسلامی برای نفوذ به حوزه‌های علمیه برنامه‌ریزی کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد صادقي سراياني صبح امروز در نشست بصیرتی در جمع طلاب استان در مدرسه علمیه امام صادق (ع) بجنورد اظهار داشت: دشمنان اکنون به این نتیجه رسیده‌اند که باید برای حوزه‌های علميه برنامه‌ریزی کنند، چون آن كاربردي كه حوزه دارد، دانشگاه ندارد لذا بايد براي حوزه‌ها سرمايه عظيمي خرج شود.

استاد حوزه علمیه مشهد با بیان اینکه غرب به اين نتيجه رسيده كه آنچه که می‌تواند باعث از پا درآوردن انقلاب شود این است كه وارد برنامه‌های مذهبي ما شوند و كاري انجام دهند، افزود: دشمنان می‌خواهند مراسم‌های مذهبی ما را دچار تحریف کنند تا بعدها نوجوانان مذهبي و هيئتي ما با اين تحریف‌ها شكل بگيرند و هويت خود را از دست بدهند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین صادقي سراياني تصریح کرد: دشمن تمام همت خودش را خصوصاً بعد از فتنه 88 انجام داده تا بتواند ضربه خود را به انقلاب بزند، به همين عنوان جلسه‌ای كه در پنتاگون برگزار شد تا اينكه بررسي كه چرا ما در اين فتنه باوجوداین همه برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری كه شده بود نتوانستیم به هدفمان دست‌یابیم و نتيجه موردنظرمان را به دست بياوريم .

وی ادامه داد: بر همین اساس دشمنان به این نتیجه رسیدند که بايد برای در دو جا سرمایه‌گذاری كنند که یکی اینکه بر روي مردم کوچه‌بازار و قشر عادی و دیگری هم بر روی حوزه‌های علمیه است که باید از این به بعد سرمایه‌گذاری کنند تا شاید از این طریق به اهداف شوم خود دست یابند.

این روحانی جانباز ۷۰ درصد افزود: دشمنان به این نتیجه رسیده‌اند که اشتباه کرده‌اند كه تا الآن بر روي دانشجويان سرمایه‌گذاری می‌کردند، چراکه شاید دانشجویان در ابتدا مطابق با خواسته‌هایشان قدم بردارند، لیکن بعد به اين فكر می‌افتند كه آيا كارشان خوب بوده يا نه و برگشته و صحنه را خالي نمی‌کنند، لذا سرمایه‌گذاری بر روی مردم كف خيابان و عادي و نفوذ در حوزه‌های علمیه کارسازتر است و اگر این‌ها به میدان بیایند، حتماً به اهداف شوم خود دست می‌یابند.

وی تصریح کرد: بنابراین اگر ما براي مردم خودمان برنامه‌ریزی فرهنگي نكنيم دشمن براي ما برنامه‌ریزی فرهنگي می‌کند، دشمن منتظر نمی‌ماند كه ما چه‌کاری انجام می‌دهیم، او كارهاي خود را انجام می‌دهد و در این راه دلار هزينه می‌کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین صادقي سراياني با اشاره به اینکه آقاي فوكوياما در سال 65 گفت چه بكنيم كه انقلاب ایران منحرف شود و در سال 80 هم نظريه خود را تكميل كرد، اظهار داشت: فوكوياما می‌گوید: ما به اين نتيجه رسيديم كه شيعه 2 بال دارد، يكي بال شهادت كه ريشه در كربلا دارد یعنی گذشته‌اش و دیگری مهدويت يعني در انتظار است و آینده‌اش به هدف و بی‌هویت نيست و اين پرنده شيعه يك زره پولادين بر تن كرده به نام ولایت‌فقیه که اگر می‌خواهید اين پرنده را از حركت بيندازيد اول بايد اين زره پولادين را هدف قرار بدهيد.

وی با اشاره به اینکه طبق نقشه‌های دشمن از همان سال هم محرم‌های ما فرق كرد و كساني آمدند و شعرهايي گفتند مثلاً ما حسين اللهي هستيم، خاطرنشان کرد: پس معلوم می‌شود دشمن كار می‌کند و آنچه در مقابل آن‌ها می‌ایستد، اين جلسات و گردهمایی‌های ما است چراکه برگزاری این  جلسات موجب روشنگري بيشتري می‌شود، بنابراین ما نبايد كارهاي خودمان را دست‌کم بگيريم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha