شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
سردار جواد هاشمی در جمع خبرنگاران

حوزه/ همایش تجلیل از مادران و همسران شهدای قم با حضور آیت الله العظمی نوری همدانی برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، سردار جواد هاشمی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران که به مناسبت تشریح برنامه های روز شهید و تجلیل از پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت  برگزار شد گفت: اگر امروز ایران در پرتوی امنیت خود، نوای دین می‎نوازد و شب و روز در آرامش و آسایش به سر می‎برد، این مهم با اراده مادری پیوند خورده است که فرزند صالح خود را با نورانیت قرآن همراه ساخته است.

مدیرکل بنیاد شهید استان قم بیان کرد: مادران شهدا هیچ توقعی از دولت و جامعه ندارند؛ هرگاه که با آنها دیدار می‎کنیم همیشه صحنه‎هایی را مشاهده می‎کنیم که حاکی از اخلاص بی حد و حصر آنها است.

هاشمی عنوان کرد: متاسفانه امروز زورمداران عالم در دنیا عربده کشی می‎کنند و کشورهای خاورمیانه را به خاک و خون می‎کشند ولی آنها باید بدانند که جمهوری اسلامی که رهبر خط مقاومت است با دعای خیر همین خانواده‎های شهدا به راه خود ادامه می‎دهد.

وی با اشاره به برگزاری همایش روز بزرگداشت شهدا، تکریم مادران و همسران شهدا، گفت: هدف از برگزاری این برنامه، ارایه الگوی ناب اسلامی که جوانان ایثارگر و شهید را تقدیم اسلام و انقلاب کردند می‎باشد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم گفت: مراجع و بزرگان از جمله آیت الله العظمی نوری همدانی، آیت الله اعرافی و آیت الله حسینی بوشهری در طرح سپاس برای سرکشی از خانواده شهدا حضور یافته‎اند؛ انتظار داریم که مسئولان استان نیز حضور پورشورتری در این برنامه‎ها داشته باشند.

*«راه شهیدان ادامه دارد»

وی گفت: روز شهید با پیام مراجع عظام تقلید و برگزاری نشست ترویج ایثار و شهادت با حضور مدیران استان و صبحگاه مشترک با شعار «راه شهیدان ادامه دارد» همراه خواهد بود.

هاشمی اظهارکرد: دیدار باخانواده های شهدای مدافع حرم، دیدار با مراجع عظام تقلید، سخنرانی پیش از خطبه‎های نماز جمعه، نواختن زنگ مدرسه ایثار در روز شهید، تجلیل از پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت، فضاسازی تصویر 250 شهید روحانی،برگزاری طرح سپاس و... از دیگر برنامه‌های ویژه روز شهید است.

وی در پایان عنوان کرد: همایش تجلیل از مادران و همسران شهدای استان قم با حضور 3هزار نفر از خانواده‎های آنان ساعت 10 صبح روز یکشنبه۲۲اسفند ماه سال جاری و با سخنرانی آیت الله العظمی نوری همدانی در مجتمع امام خمینی(ره) گلزار برگزار می‎شود.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha