جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
یهودی سازی قدس

حوزه / رئیس بخش نسخ خطی و میراث کهن مسجدالاقصی تسلط کامل مدیریتی و جغرافیایی اشغالگران بر شهر قدس، توطئه کنونی صهیونیست ها بوده و آنها در این راستا بنا دارند مدیریت مسجدالاقصی را از اردن بگیرند و با بیرون راندن اهالی این شهر به طور کامل بر مسجد مسلط شوند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، پس از تلاش صهیونیست ها برای یهودی سازی شهر اسلامی قدس، آنها تلاش جدیدی را برای از بین بردن و حذف اسلامیت از این شهر آغاز کرده اند و در این راستا مانع انجام عبادت های اسلامی توسط مسلمانان در مسجدالاقصی می شوند و این امکان را برای یهودیان ایجاد می کنند تا عبادت های ویژه خود را در این مکان اسلامی به جا بیاورند و این اقدام آنها نوعی دهن کجی به قوانین بین الملل است که بر اسلامی بودن این مسجد تاکید دارد.

آخرین قانون بین المللی در مورد اسلامی بودن مسجدالاقصی مربوط به سازمان یونسکو بود که در 18 اکتبر 2016 در نشستی در فرانسه، اعلام کرد مسجدالاقصی هیچ ارتباطی با دین یهودیت ندارد و یک بنای اسلامی محض می باشد.

اما در مقابل به نظر می رسد صهیونیست ها می خواهند حکم اعدام شهر قدس را خیلی زود اجرا کنند، شهری که سال ها است طناب اعدام را دور گردن خود حس می کند و اکنون اشغالگران قصد دارند اعلام کنند این شهر فقط ماهیت یهودی دارد و ظاهرا خیچ کسی هم نیست که مانع آنها بشود.

اشغالگران از تمام امکانات خود برای دست یابی به قدس و حذف اسلامی بودن و آواره کردن ساکنان اصیل آن استفاده می کنند و یک برنامه سه مرحله ای برای یهودی سازی کامل این شهر طراحی کرده اند.

توطئه سه مرحله ای صهیونیست ها

ناجح بکیرات رئیس بخش نسخ خطی و میراث کهن مسجدالاقصی ضمن پرده برداشتن از این توطئه گفت: اولین مرحله این توطئه تسلط کامل مدیریتی و جغرافیایی اشغالگران بر شهر قدس است و آنها در این راستا بنا دارند مدیریت مسجدالاقصی را از اردن بگیرند و با بیرون راندن اهالی این شهر، به طور کامل بر مسجد مسلط شوند.

وی افزود: دومین مرحله این توطئه آمادگی اشغالگران برای اعلام کشور یهودی استکه نتانیاهو از مدت ها پیش آن را اعلام کرده و صهیونیست ها میلیون ها دلار برای یهودی سازی قدس و بنای ساختمان های یهودی در این شهر خرج کرده اند تا بتوانند از این طریق یهودی بودن مسجدالاقصی را ثابت کنند و قدس را به عنوان پایتخت خود اعلام کنند.

بکیرات در مورد سومین مرحله توطئه صهیونیستی نیز گفت: اشغالگران پیوسته به دنبال نابودی و از بین بردن و انکار ریشه های اسلامی در مسجدالاقصی و انکار اسلامی بودن قدس و مسجدالاقصی هستند.

مسجد الاقصی در انتظار اعدام است

از سوی دیگر دکتر جمال عمرو کارشناس مسائل قدس گفت: اتفاقاتی که امروز برای مسجدالاقصی رخ می دهد همچون طنابی است که به دور گردن این مسجد انداخته شده تا آن را خفه سازد و اکنون این مسجد برای نابودی فقط در انتظار کسی است که صندلی را از زیر پای او کنار بزند تا به دار آویخته شود.

وی افزود: اشغالگران کنترل امور را به دست گرفته اند و هر طور که بخواهند برنامه ریزی می کنند و در این زمینه از غفلت جهان عرب و اسلام نیز استفاده می کنند.

این کارشناس مسائل فلسطین ادامه داد: فلسطین در وضعیت سیاسی نامناسبی قرار دارد و نمی تواند هیچ تاثیری در تصمیم گیری های اشغالگردان به ویژه در مورد مسجدالاقصی داشته باشد و تشکیلات خودگردان نیز همچون نوکری شده که دستورات اشغالگران را اجرا می کند و از این رو ما انتظار داریم قدس در روزهای آینده شاهداوضاع بدتری باشد و ماهیت آن به کلی تغییر کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha